MoaMajken > å vilka fina katter
Älskar lussekatter!!!!!!!!!!! Måste nog oxå försöka baka egna, dom på affären (idag) var sååå torra!
Eller langar du hit nåra kanske?
yodi > min lilla knodd växte jättedåligt i början, men nu är det tvärtom, växer i en rasande takt!
Vägde 3310 gr vid födseln o var 47 cm lång
Nu (6 mån gammal) väger hon 6600 gr o är 64½ cm lång
Emilia har stl 62 nu, men kan nog ha stl 68 snart i bodys iallafall!
Salsan > jag gick alltid omkring o gungade henne innan när hon skulle 'sövas' på dagtid, men nu när dom är så rörliga så bara sprattlar o vrider hon sig. Så jag började att lägga henne i vagnen, med napp o filt... visst sprattlar hon o grinar hon oftast där också, men hon tröttar ut sig fort o somnar oftast inom 5 min
På kvällen (läggdax) somnar hon i sin säng med flaskan i mun!
6-mån kollen gick bara bra! *stolt* Hon är då ingen minibebis längre! Växer så det knakar! Hade gått upp 300 gr på bara två veckor, vilket hon hade sist oxå
Nu väger hon (6½ mån gammal) 6900 gr!!! Lilla minitjockisen!!!! Hahaha!
Vår BM rekomenderade oss majsvälling nu när hon är lös i magen, vilket säkert beror på att hon var sjuk i förra veckan sa hon! Skönt att veta faktiskt, att inget är 'fel' lixom!
Ang yoghurt så frågade jag henne om det idag. Hon sa att järnupptaget inte hämmas så länge man bara ger yoggi till mellis etc. Däremot, skulle man ge mjölk i flaska till alla måltider etc så är det inte bra att göra det. Då blir det för mkt mjölkprodukter för dom!
Från 6 mån är det inga problem att ge yoghurt som mellis iaf
*skönt*