• Asereht

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda1976 skrev 2011-02-23 18:53:15 följande:
    Det tycker faktiskt inte jag Jag köpte samma mat förut, men även då potatis, ris osv... samt godis och chips... Allt det är ju utbytt mot fräscha grönsaker. Det jag även köper MER av är ju smör och grädde. Dyra ostar är min last, men å andra sidan så är det ju frivilligt Summa sumarum så tycker jag nog att det går på ett ut. 
    Håller med dig. Jag tycker inte att matkontont förändrats direkt ekonomiskt. Vi handlar mer kött, smör och grädde men i gengäld mindre bröd, pasta, ris, potatis och framför allt godis. Bättre mat för samma pengar. Ren vinst för alla som jag ser det.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    shadowstorm skrev 2011-02-24 12:40:32 följande:
    Sen en fråga. Kan man äta stekt ägg till frukost och omelett till lunch det funkar så himla bra när jag jobbar istället för behöva tänka så mycket på lunchen (ibland blir det ju så klart rester) Eller blir det för mycket Ägg?
    Man kan inte äta för mkt ägg. Ägg är bra mat.
  • Asereht
    tiiitti skrev 2011-02-24 17:02:02 följande:
    Bor i en liten håla så närmsta Maxi ligger 5 mil bort. Har beställt en bok som jag hoppas kommer nästa vecka.
    Är väldigt tacksam för svar om hur många måltider man ska äta om dagen. Det kommer förenkla väldigt mycket.(vääldigt jobbigt äta var tredje timme, hehe)
    Jag vill ju gärna börja äta efter detta nu direkt även innan boken kommer. så inställd på detta och vill inte ha i mig kolhydrater eller äta på fel sätt.
    Tack för tålamod med mina frågor!
    Det finns ju mycket bra länkar i trådstarten också. Jag var inne på dem och läste på massor innan jag startade.
  • Asereht

Mina barn har just vräkt i sig ett gäng av mina lchf-plättar. De fick med sylt medan jag fick lite frysta hallon till.

• Asereht
    Mandel skrev 2011-02-24 19:43:17 följande:
    Vart köper ni vaniljpulver?

Jag var på Citygross och de hade inte det.
    Jag köpte på Hemköp.
  • Asereht

Jag gick ned jättesnabbt i början, runt en 2 kg/veckan men efter ett tagr så minskade nedgången till 0,3-1 kg/vecka och nu efter att ha stått still i nästan 4 veckor har jag gått ned 0,5 kg igen. *yey*

Idag har jag nått mitt näst sista delmål - 20 kg! Det känns så bra!

• Asereht
    MrsQuitaz skrev 2011-02-25 08:49:53 följande:
    Grattis till viktnedgången, hur lång tid har det tagit för dig? Har du kombinerat med träning?
    Jag började helt med lchf 10-10-01. Jag tränar ingenting, jag är ganska lat.
  • Asereht
    sevila skrev 2011-02-25 15:56:05 följande:
    Vad tröstande Glad

jag får nog ta ngt vettigt nu när jag kommer hem,,
    Hmm du kan tänkta dig så mycket jobb jag har gjort idag med allt skrivandeObestämd
    hihih ibland få man fuska,, sen oroar det mig att jag har ett mkt stillasittande arbete Rynkar på näsan

tack för de fina kommentarerna och behjälpliga orden :))))))))))
    Det finfina med lchf är att man förbränner även när man inte rör sig. Se på mig, jag är ett levande bevis. Jag har knappt rört mig sedan september, mer än vad jag måste för att göra saker men jag tränar inte eller ens är ute och går och så då jag är rätt insnöad ute på landet. Men jag har tappat 20 kg sedan oktober.
  • Asereht

Idag har min matdag sett ut så här:

Frukost:

Kesoplättar med vispgrädde och varma hallon

Lunch:

Omelett med fetaost och en halv paprika (bredvid)

Middag:

Revbensspjäll med falsk aioli (cremefraiche, majo, vitlök och kyddor) och broccoli

Om jag blir sugen senare så blir det lite oliver och brieost.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**