**Den stora feta LCHF-tråden**

Någon här tipsade för ett tag sedan om enkel och snabb aioli dvs.
Knäck ett ägg i behållaren du ska mixa i, lägg i en vitlöksklyfta, kanske lite pressad citron, salt och peppar, häll i 1/2 dl olja.
Tack för det tipset, det var mycket enkelt och gott. Jag lade till lite vinäger för mer majonnässmak och körde med vitlök, vitpeppar och salt. Blev hur bra som helst!
Grålle om du fortfarande är aktiv här så kan jag tipsa om att hälsokosten i Västerport har både Cocosa och Biofoods kokosfett.
Hej!
Evigheter sedan jag var inne här och läste/skrev. Sånt där som jobb, barn och annat kom ivägen.
I helgen firade jag ett år med lchf och på det här året som gått har jag gått ned dryga 23 kg och massor med centimetrar. Jag har gått från strl 50 till 42 i byxor tex.
I dagsläget vill jag fortfarande nå mitt slutmål vilket innebär nästan 2 kg till men det är inget jag jobbar jättehårt på. Jag lever bara som vanligt dvs som vanligt med lchf och det innebär för min del 5% regeln och följ känslan/hungern.
Lchf har verkligen förändrat hela min tillvaro, inte bara min fysik och mitt utseende utan mitt allmäntillstånd och min inställning till mat och råvaror. Hela min familj har gjort en hälsovinst med detta då vi numer äter mkt mer ren mat och barnen endast får bra fett. Framför allt så har jag knappt kännt av min galla på det här året och bara det är ju en vinst i sig!
För mig är lchf en livsstil och det är numer min livsstil. Till er som läser och skriver här inne vill jag bara säga, hejja! Det är ett bra val ni gjort! Lycka till vare sig det handlar om att äta bättre eller att göra något åt vikten!
När jag gör köttbullar eller biffar har jag ett ägg per 500 g. Jag gör oftast på 2 kg åt gången. Jag brukar ha i en skvätt grädde ibland men inte alltid då rör jag ihop ägg, grädde och kryddor (oftast sambal olek) som jag sedan fördelar i färsen.
Saknar man ströbröd så kan man ta krossade/malda fläsksvålar.
Ägg och ströbröd har man dels för att binda (ägg) och ströbröd för att fylla ut. Men bara färs med ägg funkar alldeles utmärkt.
Jag och maken åt biff med pepparsås. Jättegott!