Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej!
    Nybliven lchf, har på fredag kört i två veckor! ca 2 minus i midjan vilket uppskattas här!

Jag undrar en grej, man ska ju inte äta om man inte är hungrig, men hur gör man då efter träningen om man inte är hungrig? Tränar 1g / dag, ibland 2. och då blir de mycket extramat;S

• Klas-Ã…ke
    jeng skrev 2011-03-02 12:06:48 följande:
    Vad kör du för träning? Hård träning i början av lchf är inte alltid positivt, utan kan bryta ner kroppen mer än den gör nytta. vad gäller maten så behöver du ju inte äta efter träning på samma vis som man gör på en kolhydratdiet, eftersom du hinner bränna alla snabba kolhydrater under träningen och måste fylla på därför. Men det går ju att ta ett par ostrullar med smör eller nåt liknande efter träningen.
    Jag kör lätt styrketräning, samt kondition och innebandy.
    Måste man äta något överhuvudtaget?
  • Klas-Ã…ke

Mätt efter att ha ätit pannkakor till frukost:)

• Klas-Ã…ke

Frukost: Massa Pannkakor, några med smör och några med "glass"=vaniljmousse i frysen ca 3-4g carbs
    Lunch: Två low carb brödskivor från ica med smör och skagenost ca 5-6g carbs
    Till kvällsmat: Tonfisk, sallad, gurka, tomat, ost

Är detta för mycket? Jag räknar kalorier lite då och då :$

• Klas-Ã…ke

Mät och vägdag, ingen förändring, visst -3 kg på två veckor men troligtvis bara vätska. Ingen förändring på mätningen dock, besviken. Hoppas de är mensen som gjort att ja blivit svullen

• Klas-Ã…ke

helt fast i pannkakor så fick bli de till frukost idag också!

• Klas-Ã…ke
    tiiitti skrev 2011-03-04 13:25:46 följande:
    Jag tänkte jag skulle dricka lite vin ikväll.
    Någon som vet något gott vin (helst vitt) som är bra då man går på lchf?
    Är söta viner "livsfarliga"
    Jag hatar vin, men testade förra helgen eftersom jag inte får dricka mina sockerfyllda cider, testade foot of africa som knappt har några kolhydrater alls! Vitt dessutom, dock inget för mig, kommer nog aldrig lära mig dricka vin!
  • Klas-Ã…ke
    jeng skrev 2011-03-04 14:24:43 följande:
    Jag rekommenderar en torr chardonnay om man vill dricka vitt vin. helst ska det ligga i frysen så det blir riktigt kallt! Det ska vara sådär så att det blir imma på utsidan av glaset när det står i rumstemp sen

Jag dricker MYCKET vin, och har inte kollat upp exakt kolhydratinnehåll på några av de sorter jag dricker. men däremot så märker man ju rätt tydligt när man får i sig nåt med för många kolhydrater, och det har jag hittills inte fått!

Ni som kollar kolhydrater (jag har googlat på en del) var har ni hittat det? Alltså för viner menar jag. 
    Står på systembolagets hemsida : Sockerarter/liter:)
  • Klas-Ã…ke
    jeng skrev 2011-03-04 14:54:05 följande:
    Har du testat en frusen chardonnay med isbitar (eller slushfrusen) med limeskivor i? MUUUMS
    Nej får väl ta att prova, är kräsen när de gäller alkohol;) Sprit och cider är de ända som går ner, och då kan jag inte börja med en grogg heller så idag har jag snålat på kolhydrater så jag kan ta mig 2-3 st xider bright:)
  • Klas-Ã…ke
    Underbara ungar skrev 2011-03-05 14:07:25 följande:
    Bakade pones igår och det va rent ut sagt vidrigt... Blärk!
    Jag är för lat för att baka men hittade low carb bröd på ica som jag gillade iaf:)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**