Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

Å dryg ätar dag, verkar inte kunna bli mätt, HJÄLP!

• Klas-Ã…ke
    Klas-...: Mer fett i maten kanske? Ett par skivor ost eller några kokta ägg med Bregott till..?

Lexis: Välkommen!!

Asereht: Tack! Ska testa när vi har shoppat fler ägg.. de tar ju slut rätt fort här av någon anledning. De ägg som finns kvar i kylen ska bli pannkakor till mig och Vemund just nu.
    Jag har ätit massa fett idag;S åt mackor med massa smör och ost, sen åt jag även lite pannkakor med smör till frukost. Sen vi lunch åt jag hamburgare i salladsblad med ost, men ska försöka stå ut tills ikväll då de bjuds på taco här hemma. Men borde klara mig då jag strax ska iväg och träna och sen är de ju kväller! Förstår inte hur alla blir av med sin hunger så fort, jag har ätit enligt lchf i 16 dagar nu och kommer dagar då jag aldrig blir mätt, vill inte överäta och förstöra min viktnedgång:(
  • Klas-Ã…ke

Kan man äta för mycket bregott haha? Foten i munnen

• Klas-Ã…ke
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-06 14:59:56 följande:
    Lexis: Jag äter mycket ägg och har ärligt ingen koll på mitt kolesterol, men jag mår bra!

Klas...: Hmm, det som funkar för mig är ju att äta mer fett. Testa att äta mer protein istället då, kött, ägg!! Det mättar ju och köttet är inte så många extrakalorier om du nu är rädd att inte gå ner i vikt.

Nu äter Vemund och jag pannkakor igen. Jag kom på att man kan strö över lite kanel också i tillägg till vaniljgrädden.. Mmmmm!!! För mig är pannkakor som sagt snarare "mellis" eller efterrätt istf. mat.
    Ja jag får ta och göra de:) Dock var äggen slut då jag gjort alldeles för många pannkakssattser senaste tiden haha. Men nu ska jag iväg och träna sen handla en massa ägg
  • Klas-Ã…ke

Helt proppmätt efter tacosen!:)
    Dock har jag fått i mig förmycket kolhydrater,. nästan 35:(

• Klas-Ã…ke

jag brukar ligga på under 20g kolhydrater per dag men lyxade idag och hamnade helt plötsligt på 30-40, kommer jag gå upp de jag förlorat i vikt under dessa två veckor eller är det lugnt?

• Klas-Ã…ke

Är de någon som kan svara på om man sabbar allt om man vanligtvis ligger under 20g carbs / dag och sen äter 50g en dag?

• Klas-Ã…ke

Ser detta bra ut, eller blir de fel för att de är olika mycket fett/protein varje dag? (väger 60kg)

Fett:110g Protein:65g Kolhydrater:6g
    Fett:84g Protein:54g Kolhydrater:9g
    Fett:96g Protein:44g Kolhydrater:10g
    Fett:87g Protein:66g Kolhydrater:5g
    Fett:115g Protein:43g Kolhydrater:7g
    Fett:120g Protein:48g Kolhydrater:7g
    Fett:96g Protein:44g Kolhydrater:10g

Vill veta om detta ser bra ut då jag ska försöka hålla mig till 10g eller mindre, lite svårt att få de perfekt alla dagar utan att äta precis lika

1261 kca

• Klas-Ã…ke
    jeng skrev 2011-03-06 22:06:25 följande:
    Det ser rätt ok ut fördelningsmässigt. Men det ser väldigt lite ut mängdmässigt! 1200 kcal är rätt lite när man äter lchf... jag skulle säga att din första dag ser helt ok ut, men att du inte borde ner mkt lägre än så!
    har du något tips på vad man t.ex. kan lägga till utan att "sabotera" fördelningen, för de hamnar mellan 1000-1200 kcal, kan man hamna i svältläge med lchf??
  • Klas-Ã…ke
    jeng skrev 2011-03-06 22:18:43 följande:
    Alltså, det verkar inte som att du ligger så lågt på fettet. Det handlar om 10 gram, och det är ju lätt att få in extra. Men jag tycker inte du ska ligga så lågt på proteinet, eftersom det behövs för att bygga upp kroppen. tillför du inte tillräckligt med protein så börjar muskalmassa osv brytas ner.
    Nu vill jag bara ha en liten "mall" som är på ett ungefär, självklart kommer de väl komma till ett mellanmål och så, de är frukost, lunch och kvällsmat jag räknat nu. Men jag har lite problem att få upp proteinet.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**