Inlägg från: Klas-Ã…ke |Visa alla inlägg
  • Klas-Ã…ke

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu kurrar magen riktigt ordentligen, kycklingen är i ugnen och är snart klar iaf, ska ätas med en massa bea!

• Klas-Ã…ke

Går man ner i vikt fastän man äter lite för mycket fett?? ca 150g?

• Klas-Ã…ke

igår åt jag mina älskade pannkakor med smör till frukost, sen blev det ägg med smör och smör med ost till lunch, sen bjöds de på kyckling med bea och även lite ost slank ner. Nöjd ändå och hamnade på ca 6gram kolhydrater!

• Klas-Ã…ke

Gjorde mina första oopsies, blev 10 st, gjorde tre på bakplåtspapper och resten i muffinsformar då jag inte orkade använda två plåtar.

Jag tyckte detta var gott om man hade på massa smör och skagenost! MUMS

• Klas-Ã…ke
    minSaile skrev 2011-03-08 19:29:32 följande:
    aaaa...bra idé...

måste bara fråga om ni använder bregott el smör 
    bregott i massor! ca 50gram per dag går åt, till mina pannkakor eller oopsies
  • Klas-Ã…ke

Haha påtal om mina 50gram bregott om dagen. är de för mycket??

• Klas-Ã…ke
    vivi85 skrev 2011-03-08 21:36:04 följande:
    Vaaaa... Åhh jag trodde paprika var bra ju :) finns det ngn bra sida där man kan räkna kolhydrater??
    matdagboken.se:)
  • Klas-Ã…ke

Dag två av att ligga på 10g eller under=) Mår kanon och är proppmätt! Ska bli skönt att få sova i soffan inatt(sambon jobbar)

Frukost: Pannkakor med smör
    Lunch: 1 ägg med 1dl kalkon, 2 oopsies med smör och skagen
    Kvällsmat: Hamburgare i salladsblad med ost gurka och en cocktail tomat.

Imorn blir de oopies till frukost, 2-3 st (mina innehöll 0,36g st) med smör och skagen
    Till lunch blir de ägg med räkor för senare på kvällen ska vi ut och äta så vill ligga på så några kolhydrater som möjligt under dagen, men dom har sallader så kommer nog mumsa på en kyckling eller räksallad, vilken är bäst att ta typ? Äter ju inte dressingen så kommer ju bara bli kyckling el räkor med sallad gurka och lite tomat. Några tips? Vet inte riktigt om jag vågar ta nachotallriken utan sås, gräddfil,majs och chips=/ eller kan jag ta den??

• Klas-Ã…ke

Tror ni man kan äta nachotallrik ute, om man bara tar med sallad, gurka, tomat och köttfärs? Vill somsagt ligga under 10g kolhydrater/dag och imorn på dagen får jag i mig kanske 2g

• Klas-Ã…ke

Nu  ska jag in i köket och göra fem sattser pannkakor;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**