• Callina

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej, kan någon tänka sig att titta på ett förslag på mitt dagsintag? Jag går nämligen inte ned och är nu inne på min tredje strikta vecka:

Frukost
    1 kopp kaffe med
    1 msk grädde
    2 kokta ägg
    1 tsk kokosolja

Lunch:
    Rostbiffsallad med rätt mycket fet dressing

Mellanmål:
    Liten Keso med 1/2 äpple
    3 skivor prästost

Middag:
    LCHF plättar på ägg och grädde med hallongrädde till.

Hur ser det ut? För lite fett?
    I vanliga fall är en av måltiderna någon köttbit med fet sås till i stället för plättar.

• Callina

Ok, tack för input. Plättarna innehåller dock bara ägg och lite grädde.
    Ang fett så är det så svårt att få till det.
    Kommer man åt de funktioner man behöver som gratismedlem på matdagboken eller behöver man bli betalande medlem?

• Callina
    Sigrid skrev 2011-11-24 09:30:31 följande:
    Åt kokta kalla ägg i morse, men de håller på att komma ut ur öronen nu. Usch, jag var inte alls sugen på det idag. Måste komma på fler alternativ till frukost så jag kan variera mig lite. 

Rednose: Tänker på dig idag!
    LCHFmuffins har jag gjort en sats, som man kan micra på morgonen och även annars på dagen om man plötsligt blir hungrig. Det är lite som ostochskinpaj fast utan botten. Jag håller med att äggen kommer ut genom öronen och då är jag bara inne på min tredje vecka...urk..
    Har däremot blivit duktig på att använda zuchhini hyvlad som tagliatelle, en väldigt bra ersättning för pasta faktiskt, det gör mig riktigt lycklig haha Så nu ska jag komma på en bra tonfiskröra till den pastan, några förslag?
  • Callina

Hoppar in här, börjar i morgon, har kört en kortare period tidigare men nu satsar jag långsiktigt. Måste dock komma på något annat än äggbaserad frukost men det känns svårt när man vill köra lite strikt? Eller har ni några tips? Tack på förhand

• Callina
    Martina 76 skrev 2012-02-21 12:23:22 följande:
    o,5 kg ligger nästan inom gränsen för felmarginalen!!! Lite lite "utgifter" en dag i form av toabesök så kan man ju gå upp lite direkt. Mens kan ju också ge temporär viktökning.

Har du testat din fettmätare än? Väntar med spänning på min leverans.
    Fettmätare? :)
  • Callina

Varför hör man aldrig om fiskbullar när det gäller LCHF, dom innehåller ju väldigt få kolhydrater. Är det något jag inte vet ?

• Callina

Men du har ju ändå inte fuskat så du har ju jobbat på jättebra!!

• Callina
    jordgubbe88 skrev 2012-03-11 22:59:27 följande:
    Jag behöver lite tips och råd från er erfarna lchfare=). Jag började med lchf i veckan och är riktigt riktigt taggad. Men nu är det så att jag ska på dop om 2 veckor och jag vet inte hur jag ska göra med maten. Hade jag hållit på några månader så kanske jag hade kunnat tänka mig att fuska lite. Men så här tidigt så vill jag liksom köra på ordentligt. Så min fråga är då hur gör/gjorde ni med kalas? Säger ni bara att ni följer lchf om någon eller äter ni lite för "syns" skull? Nu vet jag visserligen inte vad det kommer att bjudas på, men antar att det blir tårta och kakor i alla fall.  
    Om du inte vill fuska, se till att du ätit ordentligt innan så det inte faller på att du är hungrig och därför tar tårta/kaka Lycka till och stå på dig om du vill det
  • Callina

Någon som testat lchfvåfflor med mandelmjöl?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**