• Callina

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har en fråga om rismjölk om någon vet, är den gjord på råris? Undrar om man kan använda något i kaffe eller i smoothie tex. Förmodligen inte men hörde några andra LCHFare prata om det och blev osäker. Fattar ju att ris inte är ok såklart men kanske det innehåller annat än man tror??

• Callina
    Gladskit skrev 2012-06-12 22:47:33 följande:
    Jag använder Alpro soyamjölk. De har en osötad variant som innehåller typ 0,2g kolhydrat per 100g. Den funkar jättebra i te, har inte testat den i kaffe dock.
    Ok - tack!
  • Callina
    Gladskit skrev 2012-06-12 22:47:33 följande:
    Jag använder Alpro soyamjölk. De har en osötad variant som innehåller typ 0,2g kolhydrat per 100g. Den funkar jättebra i te, har inte testat den i kaffe dock.
    Har du testat soyamjölken i smoothie?
  • Callina
    Spana skrev 2012-06-13 06:34:14 följande:
    jag har ju nyligen satt igång det här, så har inte ledsnat än.
    Men jag kommer också fuska i sommar! Inte varje dag, men som du säger så kan det bli väldigt trist om man aldrig får unna sig nåt. Så är det väl med alla oavsett kost?

En iskall öl... Mmm,, midsommar då blir det nog potatis för mig med.

Värst av allt är när vi ska til Italien!! Går det öht att äta lchf med pizza och pasta i varenda hörn?? haha.. 

Man får väl göra det bästa utav det, och köra på emellan :)

Glocosanol?? Vad är det??            
    Var precis på Sicilien - och dom älskar ju sötsaker. Men vill man så går det (jag ville inte ska jag genast påpeka hehe) för det finns jättemycket fisk och skaldjur och jättegoda grönsaker. Vi var bara där en vecka och jag kände att jag ville njuta av den goda maten.
  • Callina

Någon som visste något ang laktosfri grädde om man ska undvika mjölkprodukter?

• Callina
    stjierna skrev 2012-06-13 22:09:42 följande:
    Callina: ska du undvika mejeri så ska du undvika komjölksmejerier (undantag smör), så inget laktosfritt!
    Ok - TACK för svar
  • Callina
    stjierna skrev 2012-06-13 22:09:42 följande:
    Callina: ska du undvika mejeri så ska du undvika komjölksmejerier (undantag smör), så inget laktosfritt!
    Förresten, undantaget smör? Det låter ju bra men varför är det så?
  • Callina

Hur förvarar ni er kokosolja och hur länge håller den sig beroende på var man förvarar den?
    Jag har haft den i skafferiet men blir lite osäker på om det är rätt? Dessutom hittar jag inget bäst före datum på min burk.

• Callina

Hur är det med chilinötter? Tror ni det gör så mycket att äta en halv påse?

• Callina
    Boost skrev 2012-06-22 20:10:41 följande:
    Är det inte mycket KH i chilinötter?
    Jo jag har för mig det.. äsch.. har inte påsen kvar och har norpat några men ska nog låta resten vara

Annars har det gått väldigt bra på midsommar, finns så mycket god midsommarmat som ändå finns på midsommarbordet
  • Callina
    Boost skrev 2012-06-24 20:09:41 följande:
    Meeeen bra där tjejen!! Du ser vad effektivt det är :)
    No more bara PW för dig :)!
    Glöm inte bort att ha vilodagar också så att kroppen hinner återhämta sig!

Strikt LCHF för mig var att strypa kolhydraterna så mycket som möjligt än vad jag körde när jag började med LCHFn.
    Inga Finncrisp, mindre mejerier, valde grönsaker med minst KH i (ingen tomat, gul/röd paprika ex).
    Det som dock hade mest effekt på mig tror jag var att jag började äta enbart två ggr per dag.
    Hur åt du då, lunch och middag och skippade frukost?
  • Callina
    DunklaRum skrev 2012-06-24 21:19:19 följande:
    Åh tack så mycket! Nu är jag inte riktigt så smal som på eftbilderna, men snart så! LCHF är kungligt!
    Duktig du är!
  • Callina

Vad är det mest mättande man kan stoppa i sig förutom ägg som ni kommer att tänka på?

• Callina
    Blå droppe skrev 2012-06-27 10:37:43 följande:
    Läste precis aftonbladet,tydligen är denna metod skadlig...tänkte ni ville veta
    Det där handlar inte om LCHF.
  • Callina
    Callina skrev 2012-06-26 21:16:41 följande:
    Hur ser ni på bakerix?
    Någon?
  • Callina
    huldaskarin skrev 2012-06-27 11:18:10 följande:
    Callina, jag har inte hört talas om bakerix.
    Det är ett lchf-mjöl som man kan använda till både lchfbröd och typ sockerkaka. Fast jag blir lite osäker på hur bra det verkligen är
    www.kostradgivarna.se/tag/bakerix/
  • Callina
    huldaskarin skrev 2012-06-27 12:18:21 följande:
    Det här hittade jag. Marianne vet nog vad hon talar om, hon som är bakningsguru 

mariannslchf.se/etiketter/bakerix/
    Jag har det hemma, så då ska jag prova Spännande!
  • Callina
    huldaskarin skrev 2012-06-27 15:49:03 följande:
    Jag har precis gjort en cheesecake. Den står i frysen nu och är väl klar om ett par timmar. Har ytterst noggrant smakat av smeten och den var så god! Böt ut sockret mot sukrin+stevia och vaniljsockret mot vaniljpulver.
    Hur blev den?
  • Callina
    stjierna skrev 2012-10-09 11:54:35 följande:
    Vem ville ha recept på müsli?

Vill hemskt gärna ha recept tack :))
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**