• Callina

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-12 15:47:21 följande:
    Åh, jag är inne i en äta, äta, ätapeeiod.. Jag skulle kunna äta ALLT och HELA TIDEN! Suck.

Jag håller mig till LCHF-vänliga saker, men det springer ju ändå iväg i kolhydrater, eftersom det blir så mycket småätande (gärna kesella/turk yoghurt med hallon/blåbär!).. Hoppas detta går över snart, för det visar plus på vågen och det gör mig deppad..
    Det är samma för mig, blir fortfarande minus på vågen fast det går väldigt långsamt, jag har bara kört i två veckor. Ska försöka dra ned mejerier men det är svårt. Jag blir inte av med sötsuget!
  • Callina

Jag drack kaffe sent igår och har fortfarande inte kunnat somna Förvånad så jag har nyss stekt mig en entrecote, känns ju heeeeeeeelt normalt....

• Callina

Ja verkligen - hoppades att jag åtminstone skulle bli trött efter det.. men det känns lite hopplöst... Fast solen ute ser fin ut idag

• Callina

Hej alla - nu har jag kört 3 veckor och om 1 vecka åker jag till sicilien. Det blir ju helknäppt egentligen för det kommer ju inte gå att hålla sig till LCHF där även om jag kan tänka på vad jag äter.. men funderar ändå på att köra fakir den här veckan innan - eller är det jättedumt för kroppen tror ni? Att ätit lchf 3 veckor och sen ytterligare 1 vecka med fakir och sen släpper man på det mesta under en vecka på semestern? Tänker om det blir väldiga kast för kroppen och det då blir svårare att gå ned när jag fortsätter efter semesterveckan?

• Callina
    stjierna skrev 2012-05-14 08:56:40 följande:
    Callina. Ät normalt nu, "onyttigt" på semestern och kör en vecka fakir när du kommer hem?
    Ja, kanske är den bästa lösningen.

Äggmjölk.. jag har provat dricka råa ägg men jag klarar det bara inte, fy vad jag hulkar... fast jag vill.
  • Callina
    solrosen81 skrev 2012-05-14 09:24:06 följande:
    Om du dricker kaffe kan du göra en ägglatte. Då känner man inte smak av ägg alls. Och så är det en mättande och bra frukost som man står sig länge på. Jag gör den på två ägg och 25gr smör. Sen häller jag i 3dl kaffe och kör med stavmixern. Blandar ofta i lite kanel och vanilj med. Supergott.
    Aha - det ska jag prova!! Är fortfarande lite rädd för konsistensen dock, den där äggvitan... huh...  smälter du smöret först då?
  • Callina
    stjierna skrev 2012-05-14 09:05:32 följande:
    Callina. Om du gör äggmjölken på bara äggula så är det inte så farligt. Jag klöks av bara tanken på rå äggvita - hua!!! Men på enbart äggula är det inga problem :D
    Kan väl kanske göra ägglatten och strunta i äggvitan? Måste prova... :)
  • Callina

Jag åker på till sicilien på tisdag och ska äta hyfsat vanligt och bara insikten om det gjorde att jag spårade ut igår och åt en tallrik glass med oboypulver på.. ehum... nåväl Konstigt nog så visade inte vågen någon skillnad i morse vilket måste tyda på att jag inte var i ketos eller hur? Jag äter LCHF men är medveten om att jag varje dag äter ett äpple PLUS en näve cashewnötter och att jag nog är rätt kolhydratskänslig. Dessutom äter jag mycket grädde, ska sluta med alla mjölkprodukter när jag kommer hem för att se om jag kan förlora lite kilon snabbare.

Som det är nu har jag gått ned ca 3 kg på 3 veckor, och då borde ju det inte vara ketos-kilon eller hur??

• Callina
    huldaskarin skrev 2012-05-18 12:13:30 följande:
    Grattis spökplumpen!!

Callina, har du koll på kaloriintaget? Det kan ju ha ett finger med i spelet.
    Ja, jag är säker på att det måste vara att jag äter 1 äpple, 1 näve cashewnötter samt rätt mycket grädde varje dag.
  • Callina

Hej hörrni Jag har ätit LCHF ett kort tag tidigare och ska fortsätta nu. Tänkte utesluta mjölkprodukter. Visst är det så att tex den laktosfria grädden inte är ok då heller? Att den innehåller något annat som inte är bra ändå`?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**