• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

hej! hoppar in här, hoppas det är OK.

jag började med LCHF för nästan 3v sen och har tappat 4kilo. kämpar på med att försöka hitta bra rätter i vardagen och lära mig att tänka om vid handling mm. tar gärna emot tips.

hur mycket har ni andra tappat och hur länge har ni hållit på? (behöver lite pepp just nu... har inte tappat ett gram sista veckan)

• Jag1977

kämpar på..... är inne på v4.
    arbetar 2st 24h pass den här helgen och det är tuuungt att hålla sig vaken utan de vanliga godisarna...... men det har gått bra i 4v- så jag ska inte ge upp nu.

har ni andra fått en platå i viktnedgången efter några veckor? Jag rasade 4kilo på 10dagar, men nu de senaste 10dagarna har jag bara tappat ett halvt kilo...... min målvikt är fortfarande 12kg bort så det känns lite tröstlöst- även om jag vägrar vägrar vägrar ge upp

• Jag1977

4v har gått och tjohooooooo vågen visar minus 7kilo!!!!!!!! Har ändå syndat med vin några gånger.... Och har alltid mjölk i kaffet. Helt chockad!

• Jag1977

Jag gick ned ordentligt av lchf första månaden men hamnade sen på en platå som nu håller i sig 3v. Fuskar INGENTING förutom att jag ibland tagit ett glas rött till middagen. Nu har jag gått över till fakir och är inne på dag5, det går förvånansvärt lätt- men jag saknar min grekiska yoghurt nåt hemskt. Ska hålla ut 14dagar och då hoppas jag verkligen på lite viktnedgång. Nån som har goda tips på fakirmat?

• Jag1977

Nu har jag hållit på i 7v varav sista veckan fakir, totalt 7kg borta. Min målning ligger dock 10kg bort, nu ska vi på semester till spanien i 3v och jag bävar lite för vikten. Kosten kommer inte bli några problem- men de goda vinerna..... :-/ Nåväl, väl hemma har jag tänkt fortsätta med fakiren igen. Siktar på att ha nått min målvikt i oktober.

• Jag1977
    Spana skrev 2012-06-04 17:18:43 följande:
    har ni tips på kvällssnacks?

Det enda jag kan tycka känns ok är oliver. Gillar det där med småplock.

Men lite variation vore skoj. 

Jag kan bli lite smått hungrig på kvällen om jag ätit middag för tidigt.       
    bre lite smaksatt färskost på lufttorkad skinka, gör små fina rullar. supergott!
    snackspaprika är gott i små bitar
    goda ostar
    goda korvar, ölkorv som någon redan sagt, men det finns mycket goda korvar, skinkor mm
    rulla små köttbullar (pyttesmå) med olika kryddning. lägg i frysen. perfekt att ta fram i snacksskålen
    grönsaksdipp
    gör egna chips av parmesanost med havssalt som du klickar (riven) på smörgåspappar- snabbt in i ugnen
    egna chips av tunna skivor squash och aubergine (gott att fritera i olja också)
  • Jag1977

Jag använder faktiskt färdig tacokrydda för det mesta. Men pressad vitlök, färsk hackad chili och massor av spiskummin funkar också. Jag brukar fylla spetspaprika med köttfärsen, på med riven ost och ini ugnen ca20min, till det crème fraîche och extra riven ost. Man kan ju ta sallad till, men jag håller igen även på det nu- så då funkar det här bra Nån som har nåt tips på fakirfrukost som inte innehåller ägg? Såååå less på ägg... :-/

• Jag1977

Åh har jobbat dygnspass och när jag kom hem ikväll unnade jag mig rött vin, päron, mögelost och en bit mörk choklad. Får lite dåligt samvete. Försöker tänka att utan det hade jag inte pallat ett till dygnspass imorgon... :-/ Ursäkter ursäkter... Får trösta mig med att för 2mån sen hade mitt "unnande" bestått av godis, chips och öl

• Jag1977

nu har jag bakat en superstor laddning med underbart gott fröknäcke. vi åker ju till spanien imorgon och jag har lite panik för hur det ska gå- så jag försöker säkra upp så jag har något till frukosten när de andra äter nybakta baguetter..... :-/

har någon annan nåt bra recept på bröd jag kan baka och ta med? (har frys dit vi ska)

• Jag1977

Hej alla! Åter från 3v semester i Spanien. Det gick bättre än väntat, maten var inga problem alls- det jag inte orkade stå emot var öl och vin Men bara +1kg på tre veckor, så jag är nöjd. Nu är jag hemma igen och fortsätter strävan neråt. Sju kilo borta sen start, 10kvar. Är så peppad och det är så kul att följa er andra!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**