• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Supernöjd! Har lagat både skink-ost pajer (portionsstorlek) samt lax i citronsås, lax med ingefära, laxburgare och en stor sats med rättikagratäng som jag fryst in i portionsbackar! Perfekt att ta med sig i farten till jobbet eller ta fram till den grillade köttbiten. Har även bakat tre sorters bröd samt gjort min favvoglass!

• Jag1977

Die mutter: Det var nog från mig Älskar baka och laga mat och speciellt att hitta enkla recept som funkar till vardags när tiden inte alltid finns

• Jag1977

Röttikagratängen är ju helt super! Vispade ut grädden med philadelfiaost för att få den ner krämig, och öste på med vitlök och västerbottenost! Mums! Sambon märkte inte att det inte var potatis! Perfekt! Slipper man göra två olika gratänger om man har gäster

• Jag1977

Kul att snabb-bröden föll många i smaken Jag sitter här med ångest, blev bjuden till grannarna ikväll på lite surr- lyckades hålla mig från chipsen, godiset och pajen på bordet... MEN tog en öl. Vad innebär det egentligen för viktminskningen? Är så noga nu så jag är arg att föll för frestelsen

• Jag1977
    stjierna skrev 2012-08-15 22:17:06 följande:
    Jag1977: öl klassas väl som flytande socler, så det är ju inre så bra. Har du tur så stannar bara viktnedgången upp någon dag! :)

Buhu Ja vi hoppas på det. Skit oxå.
  • Jag1977
    Glass skrev 2012-08-15 22:31:33 följande:
    Sånt händer, men du, det är bara ett enda litet "misstag", hoppas att du njöt av ölen annars var den ju helt meningslös

Sant Första klunkarna var mums, sen slog ångesten till och jag smuttade i mig den av ren artighet medan jag förbannade min dåliga karaktär. Nåja, tack för lite pepp, nya tag imorgon Nu har jag iaf tappat 8kg totalt! Man får tänka så... 10 kvar!
  • Jag1977

Västerbottenpaj, eget bröd, frökex till ostarna som brukar finnas, aioli går ju att göra Lchf vänlig utan problem

• Jag1977
    Clanica skrev 2012-08-16 09:14:52 följande:
    Vi är 10 vuxna, bör jag göra dubbel sats då tror du?

Då skulle jag gjort mer än dubbel. Hade kräftskiva för drygt 10pers, och då använde jag 6äggulor.
  • Jag1977
    HugoochVilma skrev 2012-08-16 09:18:57 följande:
    Fler nybörjarfrågor: - Bär, är det okej? - Jag tycker att jag går hungrig under hela dagen..... Går upp 05:00 och äter sedan ost+skinkrullar, rysk yoghurt + bär runt denna tid, sedan en lunchlåda från gårdagens middag, - men behöver hjälp med fler "melllanmål"/snacks! Är van vid att äta frukt regelbundet, eller en macka eller liknande för att dämpa hungern. Men nu då?   
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~

Prova göra snabb bröd istället- mättar mycket mer än youghurt. Ett ägg, 1dl mandelmjöl,25g smör- häll i två små formar- micra 2min och sätt på bregott och gott pålägg. Man blir jättemätt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**