**Den stora feta LCHF-tråden**
har en lchf- pizza i ugnen. ska bli så spännande!
har en lchf- pizza i ugnen. ska bli så spännande!
Pizzan blev underbart god! Såhär gjorde jag: 150g Philadelphia ost vispas med 4ägg. Vispa i 2dl vispgrädde och 3-4dl riven västerbottenost. Jag tillsatte 1,5msk fibrex. Grädda på smord plåt 200gr ca 20min (ska fått fin färg) Lägg på valfri fyllning och grädda 5min. Klart!! Barnen ÄLSKADE den!
Är sjukt sugen på vitlöksbröd, nån som har tips på substitut?!
Mandelmjöl, hasselnötsmjöl, fibrex Du kan baka både pajer och pizza på det! För att baka kex mm så satsa på fröer- sesamfrön, pumpafrö, linfrö, solrosfrön, mm Mandelmjöl och hasselnötsmjöl och fibrex klarar du dig galant på annars- våfflor, plättar, paj, pizza, bröd....
usch har stått stilla en hel månad. hade trott att 5kg skulle vara borta nu- men det mål jag skulle uppnått på söndag är fortfarande 3kg bort. Blir så sur och känner att jag tappar fokus. Kurs med jobbet i tre dagar- två första gick bra- bad hela tiden om mer grönsaker bara till lunch och middag, men så igår (sista dagen) flippade jag ur. Drack ÖL när vi bowlade på kvällen, smakade flera chips på festen och vid midnatt så åt jag en PIZZA när alla andra beställde....
sån galen ångest idag. vågen visade tom på plus 1.5kg imorse.....
måste verkligen köra en ny fakirvecka nu, måste rensa min kropp känner jag- fokusera och få igång mitt må-bra tänk igen. är lite mensdeppig just nu- så då blir mina motgångar så jobbiga.
Tack för peppet ni är så bra. Nu kör jag igång igen. Nya tag. Hur lyckades Katrine bli av ned sista kilona? De sitter som berget på mig. Har dragit in mjölkprodukter, äter mest kött och fett, tom snål med grönsakerna... Tips mottages tacksamt! Har ca 6kg kvar- hur ska jag göra?!?
Mumsig snabbmiddag idag! Smörstekt vitkål, lite grädde, lite västerbottenost och grillad kyckling