• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu kommer jag köra striktare. Har legat på samma vikt hela semestern. Trodde jag skulle tappa lite men får väl acceptera och erkänna att det inte går att fuska lite här och där (semestern är ju fylld av så många frestelser, bjudmat, goda viner mm). Fast å andra sidan får man väl vara glad för utan LCHF hade jag säkert gått upp istället. Så nu blir det striktare, tillbaka till vardagen. En vecka semester kvar men längtar faktiskt tillbaka till jobbet bara för att då är det mycket lättare att hålla kosten på en bra nivå. Ska försöka utesluta mejeriprodukter så mycket som möjligt- min älskade grekiska youghurt med hallon till frukost får bli det första som jag tar bort. Har målet -5kg innan 1 okt och -10 totalt innan nyår. Det SKA gå!

• Jag1977
    Postis skrev 2012-08-09 10:54:28 följande:
    Hur gjorde du dem? Lät riktigt gott!

Det var verkligen jättegott! Skär kålroten i stavar, koka i saltat vatten ca6-7 minuter. Fritera eller stek i olja så de får en fin färg och yta. Vi friterade i 180grader i ca3minuter. Salta. Klart!
  • Jag1977

I slutet på Mensen eller strax efter. Brukar undvika vågen några dagar innan mens och tills den är borta. Får ta av mig ringar och klocka, det räcker... Vill inte se vikten

• Jag1977

Provade snabb-bröd imorse. Det vart helt OK, gott med smakfullare ost och bregott på. Ett ägg, 1dl mandelmjöl, 25g smält smör, lite salt. Blanda. Häll i två små formar, 2min i mikron. Klart!

• Jag1977

Provade glass idag som jag bjöd gäster på och de älskade den! Jag med! Mixa 1avokado,3dl hallon och ca 1dl grädde. Frys ca 3-4tim. Servera med hallon. Mums! Och inget socker eller ens sötningsmedel!

• Jag1977

Jag är helt förundrad, brukar ha mensvärk som är så svår att jag inland får sjukskriva mig. Igår kom min mens och jag har INGET ont. För FÖRSTA gången i mitt liv så upplever jag en mens utan värk!!! Jag är nästan helt rörd. Det måste bero på att jag kör strikt nu, har inte ens tagit en Alvedon!!! Fantastiskt!!!!!

• Jag1977

Åh idag bryter jag mitt strikta och käkar vitlöksbröd till maten. Sista semesterkvällen och sen är det vardag och INGET fusk som gäller!

• Jag1977

Gloriousgirl: jag är precis som du på morgonen och brukar ära: Grekisk yoghurt med hallon eller mina favvosnabb bröd: Vispa ett ägg, rör i 1dl mandelmjöl och 25g smält smör. Häll i två små formar, in i mikron 2minuter. Lägg på gott pålägg och bregott. Mums! Till det en kopp kaffe. Eller baka lite lchf bröd som du har i frysen klart. Lavkanrödet är gott och finns som mix.

• Jag1977

Det där med alkoholen stämmer. Har festat en gång i sommar och drack som "vanligt" vilket resulterade i hemgång direkt från förfesten och grymt illamående hela natten. Pinsamt när man är 34.... :-/ Sen dess dricker jagväldigt måttligt, 2glas vin räcker- sen känner jag av det ordentligt. Nånting med lchf och alkohol är det, man får vara väldigt försiktig känns det som.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**