• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nybörjare.
    Vet inte vad jag gör om det är LCHF eller GI.
    Jag har tagit bort allt mjöl o socker försöker undvika grönsaker under jord o rotfrukter.
    Var kan jag läsa om ex solroskärnor är bra eller ej? Hur funkar det med böner o linser?
    Oil and Vinegars utbud hur kan man använda det?
    Äter mycket Broccoli,Blomkål, Brysselkål, Tomat, sallad .
    Min största svaghet är ostar av olika slag.
    Tacksam för svar.

• Linda5

Men vad är kolhydratrikt i det jag räknae upp?
    Vad gäller ostar är det goa dessertostar som är min svaghet.
    Jag kan utan tvekan vara utan böner o linser om det är det.

• Linda5

Gräddkokt savojkål fick vi när vi var på restaurang till ankbröst.
    Det var jättegott.

• Linda5

Hej!
    Har aldrig lidit av att inte äta regelbundet men sedan jag slutade med kolhydrater så blir jag jättedålig om jag inte får i mig mat. När jag sen äter tar det ju så lång tid innan yrseln o illamåendet går över. Vad kan man ha med sig? Har ju hunnit äta en halv gris nu när jag kom hem innan jag känner att jag börjar må bättre.

• Linda5

Testar igen och hoppas någon vill svara mig.

Linda5 skrev 2011-07-03 16:30:11 följande:
    Hej!
    Har aldrig lidit av att inte äta regelbundet men sedan jag slutade med kolhydrater så blir jag jättedålig om jag inte får i mig mat. När jag sen äter tar det ju så lång tid innan yrseln o illamåendet går över. Vad kan man ha med sig? Har ju hunnit äta en halv gris nu när jag kom hem innan jag känner att jag börjar må bättre.
  • Linda5

Ok tack. Hoppas på fler tips.
    Vi gick i gallerian halva dagen och när jag började må illa så åt jag nötter men blev bara mer illamående. Illamåendet släppte inte förrän jag hade ätit 2 rejäla köttskivor.
    Har alltid varit animalist och mått dåligt om jag inte får rent kött minst 5 dagar i veckan, men nu är det värre.

• Linda5

Finn crisp har jag massor men trodde inte man fick äta det. Är inte det gjort på mjöl?
    Älskar det med en god ost på.

• Linda5

Har en fråga. Har undvikit kolhydrater nu i ca: 3v och blivit så himmla grinig. Känner själv hur otrevlig jag är mot gubben men kan inte stoppa det.
    Kan det vara att blodsockret inte är riktigt på topp eller är det bara att semestern börjat o man slappnar av?

• Linda5
    Gotlänning skrev 2011-07-12 18:24:39 följande:
    "Undvikit" räcker inte riktigt då poängen är att hålla Fru.Blodsocker på en jämn nivå.

Blodsockret skall heller inte vara på topp för då kommer Herr.Insuline och ställer till det.

Fundera lite på hur du äter och cruncha ner lite siffror om hur du ligger till i kolhydratträsket så kommer du få ett bättre svar, mitt var ett helt kass svar men tyvärr så kan jag inte svara bättre just nu.     
    Äter brockoli o kött/ägg till frukost
    Kött m majonässås o brysselkål till lunck
    Kött o blomkål kall sås till kvällen
    Mellis: Ost, skinka, ölkorv
  • Linda5
    Silverhaj76 skrev 2011-07-19 16:53:39 följande:
    Behöver lite hjälp! Har hållit på med LCHF i två veckor men gått ner bara ynka 2,5 kg. Förra året när jag körde, tappade jag ca 15 kg på 2 månader. Kör nu på samma sätt- men ingen bra resultat enligt mig. Dock tränar jag 3 ggr styrke och 2ggr 1-timmes promenad eller simining(i veckan). Funderar nu på att övergå på en pulverdiet, eftersom vi ska på semester om 3 veckor och jag skulle gärna vilja bli av med 5 kg till. Gör jag rätt om jag lämnar LCHF eller bör jag ha tålamod? Jag har ju ca 30 kilos övervikt så det borde inte vara problemet?
    Om du tränar så hårt så omvandlas ju en hel del till muskler.
    Det är väl helt ok att ha muskler på semestern (6-pack) än att gå på pulver o bli sladdrig.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**