• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej!
    Jag skrev ju här för några veckor sedan om att jag fick ganska tråkigt humör sen jag började med LCHF och att jag inte mådde bra. Nu när vi åkte på semester bestämde jag mig för att ta en paus och mår bättre igen och inte samma humör svängningar.
    Funderar på om jag ska börja med GI först för att minska sen gå över till LCHF.
    Vill nog egentligen bara ha lite tips o ideer.

• Linda5

En undran.
    Hur många gör egen majonäs?
    Det måste väl vara mycket nyttigare.

• Linda5

Var nog otydlig.
    Jag gör alltid egen majonäs.
    Undrade bara lite då väldigt många verka köpa allt färdigt ex bea m.m.

• Linda5
    Faile skrev 2011-08-16 18:40:06 följande:
    Vanligen gör vi någon kall sås av turkisk youghurt, tex aioli, örtsås eller nåt annat gott. Eller gräddsås av skyn från stekningen osv. Men bea är alltid bra att ha hemma de dagar man inte orkar
    Men Aioli går väl inte att göra på Yoghurt?
    Är det inte mer kolhydrateri yoghurt än majonäs?

Adams family:
    Var får du tag i Estragon? Har slutat säljas i sverige säger de jag pratat med. Är ju lite av en vana att använda sådan till bea och nu få använda vinäger o dragon är ju inte samma sak.
  • Linda5
    Norrlandssyster skrev 2011-08-16 21:34:43 följande:
    Vi håller på att planera för en weekend i fjällen. Maten behöver vara lättlagad och med få ingredienser, jag behöver er hjälp!

Vi kommer att "fricampa", dvs husvagn med gasol och begränsad mängd färskvatten samt ytterst liten kyl. Möjlighet att laga mat på muurikka och grill.

Vad hade ni packat med er?
    Jag har tänkt koka ägg och ta med, dom tar inte så mkt plats. En tub majo, kokosfett, ost, bea på burk, lite kött till grillen.
    Finns det någon smart och smidig LCHF-mat att ta med som inte kräver kyl? Visst kan man ha färska ägg i rumstemperatur?
    Råa ägg behöver inte kyl, ölkorv, tokat kött, skinka på burk,
    Vi brukar ha en plastlåda m lock under husvagnen till svalgrejjer ex grönsaker, ost m.m
  • Linda5

Adams family:
    Var får du tag i Estragon? Har slutat säljas i sverige säger de jag pratat med. Är ju lite av en vana att använda sådan till bea och nu få använda vinäger o dragon är ju inte samma sak.

• Linda5
    Hanniz skrev 2012-01-11 17:11:11 följande:
    Är det någon som vet hur länge smör håller efter bäst-före-datum? (i oöppnad förpackning)
    1-2 månader. I frysen ännu längre
  • Linda5
    Linda5 skrev 2012-01-11 16:30:44 följande:
    Hej!
    Hur funkar friterad camembert om jag panerar i fiberhusk?
    Ingen som vet??
  • Linda5
    rednose skrev 2012-01-11 18:29:33 följande:
    alltså seriöst, nån som tittar på 2an, 3an eller 4an nu? Har alla kanaler gått ihop om att skrämma folk för fett och förespråka lightpsrodukter och kolhydrater???
    Superskinny vs superduperfat eller vad det heter måste ju vara jordens dummaste program... Usch så irriterad man blir! Om fetma var ett problem innan hur fan ska det nu då bli? 
    o 5:an biggest looser
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**