• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu har jag ännu en gång konstaterat att jag är jättekänslig. Triggar igång sötsuget på blomkål. Känns ju dölöjligt att inte kunna äta lite ostgratinerad blomkål utan att sen vara konstant sugen i 3 dagar.
    Får hålla mig till majonäs o kött. 

• Linda5

Fyyyyyyy vad ni är taskiga som skriver massa gott med blomkål efter mitt inlägg #30331.
    Skrattande

• Linda5
    ollebulle86 skrev 2012-06-07 19:03:33 följande:
    Nån som har nått bra tips på grejer man kan ha med sej som typ lunch/snacks som inte kräver värme eller kyl?
    Börjar nytt jobb imorgon och det är ute i ett köpcenter som nog inte har tillgång till nått av det.
    Ölkorv, Oststavar, Skrattande kon, Utlänsk torkad korv, Viltchips.
    Om du tar med frusen kycklinklubba i kylväska så tar det mer än en förmiddag att tina. 
  • Linda5

Jag tog en klunk öl o det kändes som sockerlag. Förstör man hela processen i kroppen på det lilla?

• Linda5

Läste att någon kände av vin mer. Tror det stämmer har inte tålt knappt något denna sommaren. Mer över till mannen :) så han är ju glad.

• Linda5
    Gloriousgirl skrev 2012-08-13 09:05:30 följande:
    Jag behöver er hjälp tjejer... finns inte en chans att jag kan läsa hela tråden så med stor risk för att ställa frågor som redan avhandlats undrar jag nu om frukosten. Jag äter inte LCHF idag, men är ändå såld på tänket, då jag förstår att jag inte går ner i vikt av att äta lågkaloridieter och kolhydrater... isåfall hade jag varit smal idag :) Och det är jag verkligen inte.

Så, frukosten: Jag är inte jättebra med att skapa tid för mig själv på morgonen (vardagar) så att ställa mig och laga frukost känmns som något jag skulle göra i 1 dag och sen sluta... vad ska jag då äta? Det måste gå snabbt att göra, snabbt att äta, vad ska jag äta då? Jag är alltså inte ute efter bacon och scrambled eggs om ni förstår vad jag menar.

2 st ölkorvar i bilen på väg till jobbet. Lättare än så går nog inte :)
  • Linda5

Har oxo gått ner under semestern. Grillat kött med kryddsmör och lite sallad tröttnar jag nog aldrig på. Har ändå druckit vin ofta och det märks inte.

• Linda5
    Om du ställer ut Bean några timmar så blir den rumstempererad. Annars får du värma den vääääldigt försiktigt.
  • Linda5

-15kg på 7månader o mitt första riktigt stora snedste. En halv burk ben o Jerry glass. Redan ångest o jag har knapptsvalt sista skeden. Gillar ju inte ens glass. Blir så besviken på mig själv.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**