Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Någon som vet om vågen brukar peka uppåt vid ägglossning? Eller om p-piller stopp kan påverka vikten?
    Efter att det gått åt fel håll så rannsakade jag mig själv. Plockade bort i stort sett alla mejerier, nötter, bär och annan "lyx" så som mörk choklad och vin. Jag har tagit bort mellanmålen och äter nu 2 mål om dagen där fett och protein spelar dom viktigaste rollerna. Idag, efter en vecka visade vågen +0,3 kg :(

• banantelefon

Flickor! Har gett mig på fakir fr.o.m. idag :)
    Har förstått att smör är "okej" men är det något annat inom mejeri man fortfarande har kvar i kosten?

• banantelefon

Jag skippar vattnet när jag gör äggmjölk och tar hett chai te istället och så mycket kanel på toppen. En suverän frukostdryck :P

• banantelefon

angeni: 2 dl kaffe med 2 msk smör och 1 msk kokosfett.
    Jag rör bara ner fettet med en sked alternativt med stavmixern.

• banantelefon

Du ska mixa ägg, smör och kanel i mixer och sedan sakta hälla på vattnet under tiden som du vispar/mixar. Annars blir seder klumpar :)

• banantelefon

Fru Blomdahl:

Håll dig så nära 0 kolisar som möjligt.
    Jag kör fakir nu och äter kött/fisk/fågel och ägg i mängder. Ibland saknar jag "tillbehör" och har tillåtit mig 2-3 broccolibuketter eller 1/2 mosad avocado. Gör din egen majonnäs och smaksätt på olika vis och ha ist för sås. Kryddsmör är också jättegott och mättande :)

• banantelefon

Fru Blomdahl: Den naturella smakar ju ingenting. Den med smak tycker jag också är helt okej... Jag kan dock inte äta det rent som jag förstått att en del gör, men i kaffe eller te funkar det finemang :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**