Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ojojoj, den här veckan är det minsann jag som tänker skippa vägningen.
    Igår kändes det som om jag riktigt "krängde" mat och drack waaaaay to much alkohol :/
    Jag hade en liten tjejkväll här hemma och jag löste hela snacks grejen på ett bra vis - för visst vill man sitta och småplocka lite medan man pimplar vin och pratar skit? ;)
    Skålar med jordgubbar, oliver och goda tomater i varierande sorter *mm*

Sen måste jag fråga...
    Jag har svårt att läsa kroppen emellanåt.
    Äter jag inte tillräckligt så mår jag lite lätt illa, precis som man ibland efter måltid också kan må lätt illa.
    Åt sallad till lunch häromdagen, en ganska liten portion och efter en stund mådde jag dåligt.
    Jag har i sådana lägen svårt att veta om det beror på att jag trots allt klämt i mig för mycket eller om det är så att kroppen vill ha mer mat.

Fler som känner liknande? 

• banantelefon
    Catox9 skrev 2012-06-17 13:31:52 följande:

Ny på det här...Finns det någon som kan tipsa om en bra bok om LCHF, där grunderna gås igenom..Behöver inte vara med recept och så utan information som är lätt att ta till sig och äta efter.
    Har två småkottar hemma som inte gillar att jag hänger vid datorn :)
    Jag vill gå ner 20kg till att börja med väger i dagsläget ca 95kg, finns det något supertips som man ska tänka på i första hand?
    Några bekanta till mig kör på det här och enligt dem så kan jag äta typ dessertost hela dagen och hur mkt kött som helst? Vad gäller?  

kolla in sidan kostdoktorn.se
    Där finns massor med info :)

• banantelefon

Jag har skitont i halsen och köpte igår tabletten "senega" på Apoteket. Den är sockerfri och istället sötad med maltitol.
    Någon som vet om det är okej?
    Det finns ingen som helst innehållsdekl. på asken :/

• banantelefon

Oj vad jag tycker att alla äter lite :O
    Eller är det rent av så att jag klämmer i mig för mycket istället?

Min matdag igår:

Frukost: 1/2 burk kesella utblandad med lite grädde, 8-10 hallon, 3 paranötter, lite kokosflakes, äggmjölkslatte

Mellis: 1 kokt ägg

Lunch: 3 skivor parmaskinka, 2 tunna skivor brie, 2 körsbärstomater, ett gäng svarta oliver

Snask: 5 baby belle, 5 paranötter

Kväll: 4 bitar rökt ål, äggröra (kokt ägg, majonnäs, rödlök, gräslök)

Mums: 4 rutor lowcarb choklad med hasselnöt

Vatten: 2,5 liter
    Cola Zero: 1,5 glas
    Vin: 1 stort glas

När jag läser om alla andras matintag så känns det verkligen som om jag kränger :/

• banantelefon

Är nu inne på dag två med periodisk fasta.
    Har läst på lite om det och förstått att det kan vara ett knep att ta till när man hamnat på en platå eller vill förbränna lite extra (i mitt fall i samband med träningen).
    Jag har lagt mina 8 timmars ät-tid mellan 14-22 och fastar under resterande dygn. Trodde att det skulle vara skitjobbigt att inte äta första målet förrän kl 14 men det har fungerat suveränt bra.
    En kopp te eller två under förmiddagen och litervis med vatten och det går galant :)

Någon med bra erfarenheter utav detta?
    *nyfiken*

• banantelefon

Karres:

Jag har ätit enligt lchf i en månad och har tappat 5,5 kilo. Det gjorde jag under dom första två veckorna och har sedan dess stått still. I början vägde jag mig en jädra massa och nu ställer jag mig på vågen en gång i veckan om ens det. Jag upptäckte som någon skrev här innan att måttbandet är ett mycket bättre redskap :)
    Jag tränar mycket och alla vet ju att muskler väger mer än fett och efter att ha mätt mig så ser jag att jag tappat massor med centimetrar. Så stirra dig inte blind på vågen utan mät, mät, mät ;)

• banantelefon

Boost:

VÄRLDSBRA!!
    Jag har alltid rättat mig efter vad som står på vågen. Jag har kört lchf 4-5 veckor och under de två första tappade jag 5,5 kilo men sedan dess har det stått mer eller mindre still. Ibland har jag till och med plussat lite. Jag har börjat träna en MASSA i samband med detta också. Alla har sagt hur smal kg blivit och det har fått mig att ifrågasätta dem ibland då vågen visar noll. Tills jag köpte mig ett måttband och såg att centimetrarna rasat av mig och jag kommer i alla mina byxor som jag "vuxit ur". En del är till och med för stora :) Så muskler väger mer än fett. Jag har slutat väga mig mer eller mindre och förlitar mig helt på mått och hur kroppen känns och det för första gången i mitt liv. Jag råder alla att kasta vågen!
    Det viktigaste är att det känns bra, att man mår bäst och ser på allt med långsiktiga mål.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**