Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

Idag köpte jag magnesium tabletter på Apoteket och jag måste säga att värken i kroppen genast blivit bättre :)
    Ser fram emot en natt där jag kanske får sova ordentligt...

Har precis läst om äggmjölkslatte, låter ganska äckligt men jag blev nyfiken.
    Någon som dricker detta?
    Är det gott?

• banantelefon

Solrosen81:

Jag köpte en stor burk på Apoteket som heter Magnesium recip. Tror den kostade 79 kr. Är en sugtablett som smakar citron och som man ska ta 1-3 ggr dagligen.

Började dagen idag med konditionsträning på gymmet och har du druckit min första äggmjölkslatte.
    Supersmaskigt!
    Jag smaksatte den med kardemumma.

• banantelefon

Bomull:

Det är alltid bättre att lägga en måltid efter träning än innan (om man har den möjligheten). Det är efter träning som kroppen behöver all energi den kan få.
    Jag håller däremot med Boost om att du borde äta mer vid 19 för att inte behöva äta vid 22.
    Man ska alltid tänka på att under den tiden på dygnet dvs kväll/natt så går förbränningen ner i kroppen.
    Själv försöker jag att aldrig äta något efter kl 19 (såvida jag inte tränat då förstås).

• banantelefon

byggd av bomull;

Fiberhusk heter Fiberhusk kort och gott :D
    På min Maxi-butik hittar man det på hyllan med glutenfria produkter.

• banantelefon

Okej brudar, "böna" dvs min dotter - kärt barn har många namn ;), har önskat tacos till middag idag.
    Hur är det med kryddningen av färsen?
    Använder ni tacokryddan eller kör ni heller med spiskummin/chili/salt/peppar?

• banantelefon

Spökplumpen:

Ska man börja räkna på proteinerna också :O
    Jisses, jag som tycker att kolhydraterna är nog så jobbigt!

• banantelefon

Jag har varit ruskigt sockerberoende innan jag började med lchf och nu känner jag inget sug alls.
    Jag tror att det handlar om att bryta invanda mönster och vanor. Att kunna ha fredagsmys utan att hela tiden stoppa saker i munnen eller att kunna ta en fika utan den tillhörande kakan alt byta ut den mot ett bättre alternativ. Just för att bryta mina mönster så jagar jag inga recept på vare sig godsaker eller kakor. Lchf eller inte - jag måste kunna leva utan.
    Härom dagen gjorde jag något jag aldrig gjort förut... jag köpte hem en chokladkaka (90%) och lade den i skåpet och där har den legat orörd sedan dess. Innan hann den inte ens till skåpet innan den var slut.
    Jag har unnat mig en näve fläsksvålar eller två vid ett par tillfällen och gillar man snacka så är det verkligen något jag rekommenderar. De naturella är trista men de med baconsmak är mums.

Jag förstår om man vill unna sig något ibland och att suget slår till, men varför inte unna sig med saker man inte stoppar i munnen?
    Ett nytt klädesplagg, en ny kokbok, en spaweekend... Lite morötter i vardagen istället?

• banantelefon

Usch, varje gång jag ätit så känns det som om jag frossat och att jag inte på långa vägar kommer att tappa vikt :/
    Ligger på soffan i riktig matkoma efter middagen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**