Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

kohler12 skrev 2012-08-17 20:50:02 följande:
    Får man lov o hoppa in? 
    har bestämt mig för att starta med LCHF med start imorgon :)  
    Såklart! Välkommen!
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-08-17 20:51:35 följande:
    För o vara jag har jag ätit för lite. För o vara lchf så har jag ätit bra! =)
    När jag var ledig i två dagar så hoppade jag antingen över frukosten eller lunchen! =)
    Men är 5skivor bacon "tillräckligt" mkt fett? Har tagit ngr fler skivor nu. Ska äta lite yoghurt o hallon tänkte jag snart! =)
    Det är min fasta övertygelse om att våra kroppar är designade för periodisk svält/fasta. Man hade ingen kyl och frys på stenåldern. Ät om du vill men inte för att du måste. Kroppen klarar sig till morgondagen utan problem.
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:07:41 följande:
    jo men vitsen med min LCHF (från början! Innan jag märkte allt annat som känns så bra med LCHF) va just viktminskning inför en allinclusive-resa. Ville gå ner några kilo för att klä i bikini och kunna äta gottigt på det enorma buffen. Så det blir absolit inte LCHF på resan utan där med blir det allt möjligt sött. men däremot finns ingen anledning till risotto, ris, strips och klyftpottais. Där blir det att frossa i kött och fisk och härliga sallader MEN efterrätter också. Men jag återgår säkert till LCHF efter igen, känner jag nu!! Det är därför jag undrar hur magen/kroppen reagerar om jag plötligt slänger i mig tex glass eller annat sött? Borde jag vänja kroppen en vecka innan?
    Efterrätterna på såna ställen brukar smaka fruktansvärt så det brukar ge sig självt! Jag skulle inte vänja kroppen innan. Då kommer du att lägga på dig ett par kg innan du åker och det lär du inte vilja...

• Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:12:23 följande:
    Smakar de kanske fruktansvärt pga av LCHF-dieten innan avresa eller överlag för alla? Sist vi var på samma ställe smakade allt toppen. man blir inte dålig då av att börja äta massa sött? Vill ju inte ligga och kräkas eller bli dålig.
    Jag blir skitdålig!  
  • Martina 76
    Martina 76 skrev 2012-08-17 21:20:04 följande:
    Jag blir skitdålig!  
    Men det går snabbt över så kör på du!
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:19:01 följande:
    Har läst lite olika rön om alkohol och LCHF. Att vin som tex inte är så sött är okey ibland men att kroppen då bränner alkoholen först och fett först när alkoholen är borta. Dvs fettförbränningen stannar av några timmar av alkohol. Hur gör ni andra? Avstår ni alkohol helt? vad dricker ni? Läste att en av de bästa vinerna för LCHF/Gi är JP Chenet. Låter ju bra i så fall då detta är mitt favoritvin.
    Rött vin och ren sprit innehåller nästan inga kolisar. Inte heller low carb-öl. Alkoholen bränns först så fettförbränningen stannar av temporärt, men det förstör inte ketosen.

• Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:24:54 följande:

Så du får ligga på rummet resten av kvällen? Får du hänga över toaletten? Hur yttrar det sig?
    Sist jag åt några godisar så började jag kallsvettas och kräktes till det kom galla. Men det var ju över på en halvtimme eller så så det är ju ingen fara på det sättet. Men jag mådde verkligen pyton. Äter inte godis alls längre efter det.
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:26:12 följande:

Låter bra det! Men man tål inget har jag läst......
    Jag är mer lättpåverkad än tidigare, men jag kan hinka på ganska bra ändå! Man får ta det lite lugnt och känna efter. Dock blir jag aldrig bakis sen jag började med LCHF.
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-17 21:30:01 följande:

Hjälp fy det vill jag inte vara med om...får nog bli en skål glass någon dag innan avresa då
    Låt bli att köra superstrikt sista veckan då. Du behöver ju inte carba loss, men du kan äta lite mer grönsaker, mörk choklad etc än du brukar.
  • Martina 76
    AlexandraViberg skrev 2012-08-17 23:56:34 följande:
    Ja det är ju lite genetiskt men inte helt vad jag uppfattat genom tiderna. Så får hoppas nästa blir fri från det, är ju ganska jobbigt. Mitt försäkringsbolag klassade mig som funktionshindrad med alla mina allergier. Kan tydligen inte leva ett vanligt liv men min journaler var fel.. så fick inga pengar :P
    Nåväl, det spelar ingen roll. Huvudsaken man mår bra! :)
    Både min mamma och pappa har allergier. Min pappa är allergisk mot nästan allt känns det som - i stort sett alla typer av pollen så han har allergi hela säsongen, rå frukt, råa grönsaker, pälsdjur av alla de slag, shampon, hudcremer reagerar han ofta på etc. Trots detta har varken jag eller min bror någon tillstymmelse till allergi så visst kan barnen klara sig!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**