Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

NollÅtta skrev 2012-08-22 23:41:04 följande:
    Martina 76: ja om inte annat så kan du ha som sporre att du blir min idol om du fixar det "martina - the master" typ haha. Nä men allvarligt, glöm inte att lyssna på kroppen bara, OM den skulle säga ifrån.
    Hehe...jag ska vara ärlig och uppriktig i mina avrapporteringar om vad jag äter. Nu vill jag ju verkligen inte göra avsteg för nu har jag ju sagt att jag ska köra en månad till alla här. Min karl ska också köra så vi sporrar varandra.
    Vi ska fota varandra innan också så att man kan se vilka förändringar det blev. Han har så galet bra förbränning så han kommer ju ha magrutor när september är över. Men det kanske jag också har!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-08-23 08:39:51 följande:
    Jag hakar på Fakir-September!
    Magrutorna är nära :) 
    Uuuuuuunderbart!!! Magrutorna är nära, men rumpan är full med gropar. Min rumpa vill verkligen inte släppa fett. September ska bli intressant!
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-23 10:00:20 följande:
    Inatt sov jag inte hemma och kunde därför inte väga mig imorse. Kändes jöttejobbigt att inte göra det. Det har blivit ett beroende
    Väger mig också för ofta. Funderar på att köra över vågen till mina föräldrar så att jag bara kan väga mig när jag är där och hälsar på, vilket är någon gång i veckan.
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-08-23 10:33:27 följande:
    För att försöka tona ner viktdelen, vad ska ni äta till middag idag? Vi ska äta kycklingwok. Eftersom mina barn är allergiska ska jag testa att göra sås med smoothie (wish me luck) så jag kommer ta bort lite kyckling och grönsaker till mig själv innan jag blandar i det. Till det broccoli i någon form, ja och ris till övriga familjen.
    Egentligen skiter jag i vikten, bara kroppen ser stark och tight ut!

Till middag blir det det föräldrarna bjuder på. De har ungarna idag och bjuder alltid på middag då. LCHF åf kårs!  
  • Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-08-23 13:16:38 följande:
    September fakir- jag är på!!! Ska vi starta en separat tråd 1sept för fakirarna? Även om jag då får två trådar att hänga i bara för att få extra fokuserad fakir-pepp
    Vi blir ju ett par st. Skapa en tråd du så hakar jag på! Nu jäklar!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-08-23 18:39:02 följande:
    Nån som dricker den nya MBC? Vad är det för mängder som används?
    Har inte testat än, men 80 g smör, 30 g kokosolja och 500 ml kaffe har jag läst.
  • Martina 76

Fick reda på idag att det får lättmjölk, lätta etc på skolan. Herregud, har kunskapen inte nått längre än så?! Jag ska skriva ett brev till rektorn och fråga vilken typ av mat barnen få, huruvida de få fullfeta produkter etc. Sen ska jag försöka få gehör hos andra föräldrar. Barnen bör ju iaf få smör som ett alternativ. Hur ska barnen kunna hålla sig lugna och koncentrerade när de inte ens får mat som mättar. Varför vill de förgifta våra barn med någon som inte ens duger till att putsa skorna med (syftar på lätta)?! Suck!

• Martina 76
    standby skrev 2012-08-23 20:31:52 följande:
    Efter dryga 8 månader med LCHF har jag en oväntat bra vilopuls, bra BMI, bra kondition och bra blodfetter!
    Nu är inte 8 månader jättelänge men totalt hälsofarlig verkar inte denna kost vara va? ;)
    Om man skulle äta skräp i 8 månader skulle ju det iaf ha slagit igenom på värdena, ni har väl sett "Supersize me"?
    Härligt!

Jag mätte mina blodfetter förra hösten efter ca 8 månader på LCHF. Frågan är om jag behöver kolla dem igen eller om jag kan lita på att mina kropp mår lika bra som det känns som. Hur tänker ni andra? 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**