Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

ELS skrev 2012-08-21 19:33:16 följande:
    Måste jag baka LCHF-bröd. Jag har inte talang för bakning.
    Men det måste väll ändå finnas LCHF-bröd man kan köpa i mataffären?
    Men varför hittar jag det inte i affären?
    Finns på Ica Maxi ju!
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-21 22:03:40 följande:
    Jag har tänkt varje dag i en vecka att IDAG ska jag börja med fakir, äter enbart ägg till frukost- sen blir dagen alltid förstört med något som inte är fakir. vill verkligen kör minst en vecka fakir. kanske ska hänga på dig!!
    Jag håller på att äta ur kylen nu för att vara redo 1 september. Sprit får man tydligen dricka så det går ju tom att ha lite party!!!

Kött, fisk, fågel och ägg i en hel månad - huga! Hoppas det ger resultat!!!  
  • Martina 76
    Lady Maria skrev 2012-08-22 16:12:53 följande:

Hur gör du med majonäs och bea? Blir det Ufo om man äter majonäs till äggen och bea till köttet?
    Tja...hemgjord är ju givetvis helt godkänd. Köpt är egentligen inte godkänt, men det innehåller ju så lite kolisar att det spelar väl ingen roll. Lite majonnäs och bea måste jag väl anse är att hålla sig inom ramarna...
  • Martina 76

Hoppas på 5-6 kg under min fakirmånad. Att äntligen hitta tillbaka till den kropp jag hade innan barnen. F-n vad gött!

• Martina 76
    Lady Maria skrev 2012-08-22 19:27:58 följande:

Skönt att höra! Ska börja jobba om en vecka efter att ha varit föräldraledig i 1,5 år och tänker samtidigt börja med fakir i hopp om att tappa de sista envisa kilona. Med majo och bea ska jag nog klara det
    Kolla innerhållsförteckningarna bara. Det skiljer sig väldigt åt.  Olja och smör är ju ok så köper man de "bättre" märkena så innehåller de ju inte så mycket annat "skräp". 
  • Martina 76
    piece of me skrev 2012-08-22 20:22:19 följande:
    Nej hörrni, efter en månad av LCHF så inser jag att det inte är rätt kosthållning för mig.

Är mycket lättare av mig i maten och att konstant äta "tunga" saker som kött, smör, bearnaise osv blev för mycket helt enkelt. Om något så har LCHF fått mig att inse att jag mer är ämnad för kaloriräkning och att jag nu ska göra mitt absolut bästa för att gå ned de sista 14 kilona genom att räkna.

Kommer dock inte äter pasta, ris eller potatis. Kommer hålla fast vid rätter som lax, blomkålsmos och sallad, bara att jag inte lägger till massor av fett på sidan av.

Lycka till!  
    För mig är det fortfarande LCHF. Ja, jag vet att det står för low carb high fat, men det viktigaste är att man kör low carb. Kolhydrater är inte hälsosamt. Om du sedan inte vill sitta och käka smör ur byttan så är det ju upp till dig!
  • Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-08-22 21:14:37 följande:

Kaffe och smör alltså? Är det typ det som diskuteras nu på flera lchf bloggar?
    Ja, Anna Hallen tex har skrivit om det. Kan nog tänka mig att köra det framöver också men inte i de mängderna. Jag dricker ju kaffe med äggmjölk redan idag, men jag ser det inte som måltidsersättning.
  • Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-08-22 21:16:31 följande:
    Martina76: vill bara säga att din vilja inspirerar mig Kanske man skulle hänga på en fakir?! Men jag hade behövt en fakir- kompis där man kan peppa med "recept" och matråd
    Hehe...recept? Stekt ägg, kokt ägg, rått ägg, grillat kökt, grillat fisk, grillad kyckling. Åsså lite kaffe med smör o kokosolja på det!
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-08-22 21:23:36 följande:
    Asså jag bara säger det, att om du fixar att köra fakir i 1 månad..d är du min nya idol tror jag! Tror inte jag skulle klara en vecka ens..
    Nä fy fan, det kommer att bli tufft! Tydligen är ren sprit ok under fakir. Jag är bjuden på en kräftskiva och om jag får dricka sprit (blandar med is och bubbelvatten) så ska jag nog klara kräftskivan också!

Det kommer def att bli tufft! Men jag är sjuuuuuuuukt motiverad!!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**