Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda5 skrev 2012-08-17 23:09:41 följande:
    -15kg på 7månader o mitt första riktigt stora snedste. En halv burk ben o Jerry glass. Redan ångest o jag har knapptsvalt sista skeden. Gillar ju inte ens glass. Blir så besviken på mig själv.
    Jag förstår hur det känns, men du har ju varit superduktig!!! Bara att accepterar nederlag och ta nya tag. Eller som  Elofsson sa: Det är bara att bryta ihop och komma igen!
  • Martina 76
    ollebulle86 skrev 2012-08-18 08:28:34 följande:
    Nu är jag nere i vikten jag hade när jag och sambon möttes (blivande ex sambo), det var första målet 89,1 kg, det känns bra men en bra bit kvar.
    Går det såhär fort med fakir hela tiden tänker jag inte sluta haha. Nä, blir nog lite enformigt, men jag lär absolut köra en vecka i månaden. Eller nått sånt. Det är ju billigt om inget annat
    Härligt! Bara att köra på! Det blir beach 2013, då kommer du vara en pingla!

Mitt matkonto har verkligen gått ner radikalt sen jag började med LCHF! En positiv biverkning!
  • Martina 76

Jag hittade ett sånt härligt recept på västerbottenpaj med kantareller, utan pajskal utan man la svampen i botten med bacon etc. Men nu hittar jag det inte!!! Någon som känner igen det och vet var det finns? 

• Martina 76

Apropå allergi - är det någon av er som blivit bättre? Min pappa har aldrig varit så bra som nu. Han har käkat LCHF i ca 1 år. Tidigare år har han bara blivit sämre och sämre, men i år har han kunnat vara ute och promenera, cykla etc. Tidigare fick vi tom sitta inne och äta när vi grillade pga pollen.

Både min mamma och min pappa är smalare än de varit på säkert 20 år. Härligt! De närmare sig 70 och ser starka och friska ut. Pappa har lite hjärtflimmer och högt blodtryck så för honom är det ännu viktigare. Jag hejar på dem för fullt! Tycker det är starkt också av så gamla människor att kunna ta till sig kunskap och "tänka om". 

• Martina 76
    ajnas skrev 2012-08-18 21:18:38 följande:
    Gjorde aiolin som någon i tråden tipsade om, såååå gott!!
    Jag gjorde en aioli som blev så rinnig att den åkte i vasken. Vilket recept körde du?
  • Martina 76

Kalas idag. Har gjort en lime- och jordbubbsmoussetårta från Mariann Anderssons bakbok. Fy fan! Den kommer att bli ljuvlig!!!

• Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-08-19 11:17:32 följande:
    Grattis alla till fina resultat! . Martina, du får gärna rapportera om tårtan blev lika god som den ser ut.
    All smet var god iaf. Det har jag testat!
  • Martina 76
    Ellaria skrev 2012-08-19 14:06:44 följande:
    Vad panerar du fisken med?
    Kokosnötsmjöl, mandelmjöl, fiberhus, sesamfrön och linfrön. Stektes i MASSOR med smör!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**