• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

EEE skrev 2012-05-20 22:34:31 följande:
    Jag uppskattar också vanlig lchf-mat efter envecka med fakir. Att få äta lite sallad idag var nog dagens höjdpunkt!

Stijerna: Häll kanelen i filtret! 

Haha håller med! Har nog aldrig njutit så mycket av lite broccoli som jag gjorde efter några dagars fakirande :)
  • Boost

Åh vad gott med pizza uppvärmd i mikron! Förbjudna tanke :)
    Hör att jag inte direkt hjälper dig, men jag är säker på att du står emot ändå :)

• Boost
    Hon den där skrev 2012-05-21 15:12:33 följande:
    Jahapp nu var pizzan uppäten...

Nu har jag lust att trycka i mig godiset också, fan va har jag gjort...Jag har verkligen startat suget igen  
    Oh no :( Mitt försök till pepp misslyckades ;)
    Kom igen nu! Glöm de senaste timmarna och fokusera framåt istället!
    Ät en bra middag och borsta tänderna efteråt så att inget mer sug skapas. Imorgon är en ny dag!  
  • Boost

Resten av familjen åt spaghetti och köttfärssås, jag åt en omelett fylld med köttfärssås.
    Lätt och okomplicerat :) 

• Boost
    Hon den där skrev 2012-05-22 10:18:59 följande:
    Vi är duktiga

Det var jättelängesen jag använde kokosmjölk, jag funderar på om man kan göra kycklinggryta med kokosmjölk. Vad tror du? Är det 0 kolhydrater i kokosmjölk? 

2.7 står det på min kokosmjölk.

Här blir det överbliven köttfärssås till lunch. Middag blir någon slags köttgryta och kokt broccoli.

Känner mig riktigt laddad till att svarva till kroppen nu när värmen är här.
    Mindre kläder och snart dags för bikini, kämpa på nu girls!    
  • Boost
    Hon den där skrev 2012-05-22 10:27:34 följande:

Ja vi måste kämpa !

Men är det bättre att laga mat på kokosmjölk än grädde? Om man vill göra nån gryta/soppa? 

Grädde har väl 3, så det är ju nästan samma.
    Jag brukar köra på grädde, blir mättare på det och behöver därmed inte äta lika mycket. Men det är ju helt individuellt. 
  • Boost
    Hoppet 3 skrev 2012-05-22 13:22:01 följande:
    Med risk för upprepning så undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta? Skäms

Vad är det som skrämmer dig med frukost menar du?
    Är du hungig så är det ju bra att äta lite då.
    Om du inte är hungrig så skippa frukosten och kör på lunch istället.
    Jag äter två gånger per dag.   
  • Boost
    Hoppet 3 skrev 2012-05-22 14:16:36 följande:
    Boost:
    Tack för att du svarar.
    Jag är ju inte hungrig men undrar ju om kroppen lägger på sig för att jag skippar frukosten. Är rädd att jag förstört ngt med att hoppa frukost som jag alltid har ätit i hela mitt liv. Om tex förbränningen har kopplat ner eller vad de nu kan bero på. Äter vid lunch och är hungrig vissa dagar och andra inte. Tar alltid en kopp kaffe vid 9 med kokosfett i eller 1 msk grädde. Jag är väl helt enkelt rädd att jag sabbat kroppens förbränningslopp. :-/

Nej nej, var inte orolig över det!
    Det positiva med LCHF är ju att fettförbränningen ökar i och med att du äter mer fett. Den rubbas inte bara för att du inte äter frukost.
    Fortsätt lyssna på din kropp och ät när du  är hungrig, finns ingen anledning med att stoppa i sig saker om man egentligen inte behöver.
  • Boost
    Hoppet 3 skrev 2012-05-22 15:07:32 följande:
    Va gott att höra ! För så upplever jag de oxå när jag äter frukost att jag blir hungrigare till lunch.
    Men jag äter lunch och mellanmål och sedan middag så tre mål  / dag blir de ändå.
    Ligger mellan 100-130 g fett/ dag 70-90 g protein 8-15 g kh och 1200-1500 kcal.
    Ser de ok ut för er? 

Liksom RebornEve så kör även jag på lunch och middag varje dag. Funkar väldigt bra, som sagt så ser jag ingen mening med att äta frukost när jag inte ens behöver det.
    Räknar inte fett och protein så kan inte svara på om det ser bra ut.
    Men i och med att du håller dig till så pass låga kolhydrater så ser det bra ut i mina ögon iaf.
    Hur ser det ut på vågen? Rör det sig neråt?   
  • Boost
    Eber skrev 2012-05-22 15:49:05 följande:
    Vad är skillnaden mellan vanligt lchf och fakir?

Vid fakir äter du enbart kött, fisk, fågel, ägg och smör.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**