• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kom igen nu flickor! Var tog den positiva andan vägen?
    Inget mer fuskande.. Det blir straffrunda för den som fuskar!!

Ge inte upp. Experimentera fram och tillbaka och se vad som funkar för er.
    Fram med både våg och måttband, skriv upp och jämför och se hur kroppen förändras!

Inga bittra miner. Let's go!!!

• Boost

Jag håller inte med som vissa nyss skrivit, jag tycker det är skönt att läsa att det är fler som är sugna på saker, att det inte bara är jag.
    Skrivs det om pizza/godis/glass så betyder inte det att jag springer och köper nåt.

• Boost

Nu börjar jag klia mig lite i huvudet... Blodgrupper?
    Men varför ska ni krångla till det så :)!? 

• Boost

Har man en sköldkörtel som underproducerar så kan det vara väldigt svårt att gå ner i vikt. I USA är detta ett väldigt vanligt och stort problem.
    Detta kan ni lätt ta reda på genom ett blodprov på vårdcentralen.
    Finns då möjlighet att äta Levaxin som hjälper till med ämnesomsättningen. 

• Boost
    Baltazaar skrev 2012-05-24 15:22:45 följande:
    Till frukost delar jag o maken på en smootie som är; 1 dl vatten, 1 dl grädde (40%), 1 dl rysk yoghurt och 1 dl hallon.. man blir mätt länge på den! 

Tack för det tipset! Ska prova i helgen!

Ska köpa ölkorv också, aldrig ätit det innan.  
  • Boost
    stjierna skrev 2012-05-24 16:05:09 följande:
    FAST, som det är nu äter jag mycket ur "ej tillåtet" för oss 0or inom ramen av LCHF. Som ett test kanske jag borde undvika bacon o komjölksostar och äta ir de andra två kategorierna, bara för att se om det gör skillnad!

Mycket klokt! Om det är nåt som inte funkar så är det bra att snurra runt lite grejjer för att försöka lista ut vad det är som sätter stopp för det.
  • Boost

Med risk för att låta helknäpp.. har ni provat luktmetoden?
    Köpte precis barnens lördagsgodis och naturligtvis blev jag väldigt sugen på att nalla en bit. Öppnar påsen och ställer mig och luktar istället :)
    Efter en stund var faktiskt behovet tillfredsställt och jag ställde ifrån mig påsen helnöjd :)
    Ska fortsätta med detta och hoppas att det fungerar med det mesta i de flesta situationer :)   

• Boost

Vad duktig jag har varit idag i värmen!
    Bakat bröd, gjort ost- och baconmuffins, fixat rättikagratäng och har även en laddning isglass i frysen. Allt LCHF vänligt of course :) 

• Boost

Blev en plåt kokosmuffins också :)
    Skönt att ha frysen laddad, minskar risken markant att jag fuskar då. Är annars vanligt just under helgerna när familjen är samlad och godsakerna är många. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**