• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hoppet 3 skrev 2012-05-22 17:05:35 följande:
    Boost: gillar ditt namn
    Nej rör mig inte neråt nu tyvärr. Därav min undran för om frukost kan vara nödvändigt för mig. Känns inte roligt att gå upp i vikt fast magen mår bättre. Dessutom är jag godisbenägen nu och tycker att de är jobbigt.
    Tips på ngt "tilllåtet" att ta till istället för ngt onyttigt?

Hur länge har det stått stilla?
    Jag brukar skära några grönsaksstavar (gurka och paprika), och rulla in i ostskivor när jag blir sugen på nåt. Det finns ju för det mesta hemma :)
    Grönsaksstavar och dipp är ju bra.
    Vispad grädde eller fet yoghurt med lite bär.
    Ölkorv eller nötter.

För min del handlar det för det mesta inte om att jag är hungrig, utan är mest sugen på nåt. Då gäller det att få något snabbt i munnen så att jag inte väljer dåliga alternativ.
    Inte alltid lätt att bo tillsammans med några, kan ju tyvärr inte sålla bort deras saker ;)      
  • Boost

Ingen glass sofiiem :)
    Men det finns glass av märket Alvestaglass som är ok.
    Men när jag tänker på det så går det ju att göra isglass själv med Fun light!!?

Är det 5 g / 100 på Soleron? Vad väger glassen?

• Boost

Tack för info Sofiiem!
    Låter ju jättebra. Inget jag skulle äta varje dag, men absolut nångång ibland när resten av familjen köper glass!

• Boost
    stjierna skrev 2012-05-23 09:44:09 följande:
    Haha, jag började morgonen med big time FAIL - magnum-glass (jävlar i havet vad god!!!!)! Allt glassprat här gjorde mig sååå sugen så när jag skulle hanfla grädde till mamma kunde jag inte stå emot suget ;)
    Jag gissar att mitt KH-intag är toppat för idag då :P

Aj aj aj! Då blir det fasta i några dagar för din del då ;)
  • Boost
    tiiitti skrev 2012-05-23 10:58:19 följande:
    Vill gärna ha tips på hur en bra matdag kan se ut.

Precis som Matilda skriver så verkar det vara högst individuellt.
    Dagens blir enligt följande;

Lunch 11.00: Äggröra på 1 ägg och 2 skivor bacon.
    Middag 17.00: Korvstroganoff och kokt broccoli.
    Ca 1 handflata med fingrar korvröra. 1 handflata utan fingrar broccoli.     
  • Boost
    tiiitti skrev 2012-05-23 13:54:33 följande:
    Oj vad lite du äter boost. Är det för du inte orkar mer? Eller för att du inte går ner annars?

Den mängden är alldeles lagom för mig. Nu är det inte en viktminskning jag vill åt, ligger på en bra vikt. Kör lite lätt styrketräning hemma för att forma till kroppen.
    Kommer lägga till mer mat när jag börjar med konditionsträning också. 
  • Boost

Niinis, även jag tycker att du ska ge LCHF en chans till!
    Ät som du gjorde i och med att du faktiskt mådde bra och att det hände saker med kroppen. Vågen säger inte allt, så fram med måttbandet och mät dig också.
    Sedan kan du ju även räkna kalorier på detta för att säkerställa att du inte får i dig för mycket! Dessutom är det ju en vinst i sig att bli av med jobbigt sötsug.

• Boost
    Spana skrev 2012-05-23 17:26:18 följande:

Behöver lite hjälp inför en kommande picknick. Ska ha matlåda som ska ätas utomhus. Inte massa plockmat eller så, utan en vanlig matlåda för mig :)

Vad sjutton kan man äta? Kan nån vänlig själ tipsa om vad man kan äta?   

En kycklingsallad kanske med en dressing på?
  • Boost
    PikkuMyy skrev 2012-05-23 20:19:07 följande:
    7:e fakirdagen, om man räknar de gånger jag har fuskat med...Kör nog lite imorgon,eller ev UFO (varför heter det UFO,förresten?Glad) Det känns så förbjudet att redan längta efter sallad! SALLAD gott folk! Inte en stor påse lösgodis som man mölar i sig på 3sekunder...Haha!

UnderFemgramOmdagen :) 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**