**Den stora feta LCHF-tråden**
Tiiitti: som sagt, lika bra att kolla upp det ;)
Jag funderar på att ringa min VC och göra en hälsokoll för att se så att maskineriet fungerar som det ska, nu såhär i vintertider ;)
Tiiitti: som sagt, lika bra att kolla upp det ;)
Jag funderar på att ringa min VC och göra en hälsokoll för att se så att maskineriet fungerar som det ska, nu såhär i vintertider ;)
Alltid Daph: mandel?
Alltid Dalph: jag tänkte typ saltrostade mandlar, de mättar bra och har massa fett o protein i sig. De mandlarna jag köoer o rostar innehåller 4 gr kh/100 gr råvara - CotyGross eget märke Favor!t heter det :)
Alltid dalph: bra fråga! Jag gissar att det är skillnad på mandel o mandel - för det finns mandelmjöl med allt mellan 4-17 gr kh/100 gram.. Då måste det ju rimligtvis vara olifa slags mandlar?
Förresten så är de mandlarna råa, om jag var otydlig med det ;) jag saltrostar själv ;)
Alltid daph: ja, precis, o kokosmjölken kan ju ockdå variera massor..! Jag trodde att det var för bra för att vara sant när jag hittade Favor!t-mandeln först ;)
Alltid Daph: jag åt KONSTANT första två veckorna! Sket fullständigt i maxfett, utan öste på - var bara noga med kolhydraterna ;)
Jag gick upp 2 kg första veckan men sen la sig hungern (det är förresten hjärnan som undrar var alla kolhydrater tagit vägrn ;)) och då började även vågen gå neråt ;)
SLV säger 2,5 gr KH för Rättika :)
Alltid Daph: nej, det är surt när vågen visar plus ;) jag hade is i magen DÅ, för jag visste att det var fram tills fettdriften kickade in som jag skulle vara vrålhungrig. Nu försöker jag se det långsiktogt, typ "till sommaren kommer jag vara normalviktig så några helto upp denna veckan dör jag inte av". Men det tar typ all min självdiciplin för att klara av det ;)
Alltid daph: klart det finns rn gräns, att tro något annat är ju bara dumt. Man kanske inte går upp 30 kg av att äta för mycket fett, men man går ju inte direkt ner i vikt heller.
Jag har ätit lchf sedan mars i år, tog mig 6,5 månad innan jag började gå ner i vikt. Men, jag har en historia av hetsätning och självsvält om vartannat i många, långa perioder så min kropp var extremt otrygg med mig o mitt sätt att äta ;)
NU, däremot, gåt jag ner ca 0.8 kg/vecka :)