**Den stora feta LCHF-tråden**
Gjorde två olika ostchips här ikväll - en sort med Persillade och en sort med Pasta Rosso :)
Snaaart sover barnen - längtar!!
Gjorde två olika ostchips här ikväll - en sort med Persillade och en sort med Pasta Rosso :)
Snaaart sover barnen - längtar!!
Jag googlar inspiration o står sen i köket i flera timmar o komponerar ihop saker :) det är väldigt sällan jag följer recept, när jag tänker efter...
Å nu ska jag bege mig till köket o göra lite äggtoddy med grovhackad mörk choklad. Smarr!!!
Jag måste testa de där pepparkaksbollarna... ;)
Ninis: till 2 personer
4 äggulor
2 msk sukrin flor och 1 knivsudd stevia
2 dl vispgrädde
4 korkar mörk rom
Ev några droppar flytande Hermesetas
4 rutor mörk choklad
Gör såhär:
Vispa äggulor och sukrin o stevia fluffigt och vitt. Skölj o torka vispen och vispa grädden hårt. Blanda allt och häll i romen, söta ev ytterligare med några droppar Hermesetas. Grovhacka chokladen och strössla över. Ät o njut!!
Smakar sån Sundborn Punch-glass!!!
Ninis: ja, det är gammal vana att säga flor ;)
Ninis: ja, alltså, det är ju egentligen äggtoddy, men jag vispade grädden hårdare o hade choklad på/i och åt med sked. Jag kanske borde döpa om den till äggtoddy"mousse"?
Idag är första dagen som jag inte känner sug efter min senaste kolhydratsfrossa (typ i tisdags?).. Sjukt att det tar så många dagar att stilla "monstret" i en..
3e mars blir första året på LCHF för mig. Siktar på att väga 79.9 (-15 kg) då. :)
Ollebulle: vad är ditt mål o hur många kilon är det kvar?