Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Gladskit skrev 2012-09-05 14:33:10 följande:

Och jag instämmer med dig Boost! Springer, simmar, tränar på precis som innan. Har inte märkt någon skillnad i energi eller resultat efter intåget i LCHF-världen.
    LCHF lanseras som en diet som inte kräver att man rör på sig samtidigt. Därmed inte sagt att man inte kan eller får i och med att fysisk träning är något som de allra flesta (oavsett kosthållning) mår bra av
    Jag  har märkt jättestor skillnad i energi - åt det positiva hållet! Starkare än någonsin, mindre fettvikt, bättre kondition. LCHF is da shit! Min kropp älskar det!
  • Martina 76
    Sagalin skrev 2012-09-05 17:59:32 följande:
    Ni som dricker MBC, dricker ni det direkt på morgonen eller väntar ni någon timme och dricker det till frukost?

Jag brukar dricka kaffe med kokosfett (ca 1tsk) på morgonen och sen äta 1kokt ägg med smör kl 09.00 på jobbet -funderar på hur man ska lägga upp det hela om man ska dricka MBC på morgonen. 
    Jag svarar ja på båda - jag äter det direkt på morgonen, till frukost. Jättegott tycker jag! Och det boostar verkligen förbränningen!
  • Martina 76
    Rullebulle skrev 2012-09-05 20:00:19 följande:

Och vad precis är det jag missuppfattat? Bara för att du vill att det ska se ut så, så betyder det ju knappast att det verkligen är så Och igen...du undrar varför jag skriver här ( och du själv...?) det är för att jag ocså levt på denna metoden, dock inte längre, men ifall det nu finn någon med frågor, nybörjare tex, så kan även jag svara på vissa frågor. Istället för att vara negativ mot det, kan du ju bara låta det vara och låta dom som kanske vill höra från alla håll, positiva som negativa, igen, vad är det som skrämmer dig så att du måste vara otrevlig...
    LCHF är inget diet. Det finns inga essentiella kolhydrater. Ketos är inte farligt, det är ett naturligt tillstånd. LCHFare är inga soffpotatisar. Det går utmärkt att träna med en kropp i fettdrift. Det är några av det saker som du missuppfattat totalt.

Varför du skriver här undrar jag för att det står så här i TS: "Här samlas vi som äter enligt LCHF. LowCarbHighFat." Du verkar inte kvala in...

Själv äter jag LCHF och skriver alltså i tråden. 

Jag tror inte någon i tråden tycker att du tillför något utöver dålig stämning.  
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-09-05 18:08:11 följande:

Har provat och tycker att den är väldigt effektiv. Räcker med halva burken för att jag ska hålla igång ordentligt i väldigt många timmar :) Apelsin är min favorit av de jag provat.
    Tar du den vid träning?
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-09-05 20:00:46 följande:
    Ntt rekord här. Minus 4,3 kg på 28 dygn!! ( ändå stod jag still och till o med ökade något några dagar pga av rejäl förkylning och mens och pga av förkylningenndrog jag in på fettet när jag ibte rörde mig som vanligt. Detta var nog felet, tror jag. Minska aldrig på fettet! ) Ur LCHF - mun: vill du ha socker i kaffet? Näe tack men gärna en smörklick!
    Wow!!! Grattis! Min målsättning är 5 kg under september, har 3 kg kvar. Då är jag tillbaka på den vikt jag hade innan jag träffade barnens pappa 2003 - underbart!!!

Var på besök hos en leverantör idag och de bjöd på den äckligaste, mest kolhydratsstinna lunch man kan tänka sig! Uäk! Det blev 2x10g bregott och en kaffe med vispgrädde till lunch + lite grönsaker. De tyckte jag var skum!
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-09-05 20:49:31 följande:

Precis, dricker den en stund innan träning de gånger då energin inte är helt 100.
    Har du provat den? 
    Nope. Är egentligen emot tillskott utan vill klara mig på vanlig mat och hittills har det funkat fint - förutom nu när jag kör superduperstrikt för att tappa det sista. Jag kände mig lite klen på gymmet igår. Men det kan också ha att göra med att min chef håller på att stressa livet ur mig! :-/
  • Martina 76
    ajnas skrev 2012-09-05 21:03:49 följande:
    Kanske redan stått nånstans, men - vad är mbc/mbt?
    Magic bullet coffee, magic bullet tea. Googla!
  • Martina 76
    Ellaria skrev 2012-09-05 21:31:46 följande:
    YES YES YES 75.8!

29 kg och 22 cm runt midjan borta sen 1:a Januari.

"Bara" 5 kvar till min originella målvikt och 10 tills jag nog får säga att jag är supernöjd :D
    Härligt!!!
  • Martina 76
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-05 22:27:48 följande:
    Nån här som går på fakir?
    Nej, jag tänkte köra fakir men läste sedan på lite om optimal ketos. Utan några som helst kolhydrater riskerar du att hamna i svältketos. Jag kör mer eller mindre paleo (med kaffe) nu under september.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**