Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-08-28 08:41:17 följande:
    Vad ligger du på för siffor när du är i djup ketos?

Jag har inte orkat testa min mätare än. Är lite rädd för att sticka mig själv Hur gör du?  
    3.2 - 4.7 har jag legat. 3.2 var efter en GT. Lite väl högt faktiskt.

Jag är inte alls nålrädd så jag kör bara!  
  • Martina 76
    Sagalin skrev 2012-08-28 15:58:49 följande:
    Dålig stil av LCHF-klubben tycker jag!

Riktigt dåligt faktiskt. Tydligen hade de utlovat betalning per sidvisning enligt avtal, men inte betalt ut en krona. Och att bara stänga ner bloggen med allt hennes material. Nåja, hon klarar sig nog. Men det känns dåligt skött!
  • Martina 76
    Imorgon ska jag bjuda mina kära kollegor på Rabarberpaj a'la LCHF med hemmgjord vaniljsås. Bara (nåja, nästan iaf) härligt naturliga ingredienser! Hasselnötsmjöl och mandelmjöl är ju riktigt, riktigt gott!!! Mums!!!
  • Martina 76
    angeni skrev 2012-08-28 21:44:59 följande:
    Martina: hur gör du vaniljsås?
    Lättvispad grädde, äggulor och vaniljpulver. Mums!!!
  • Martina 76
    Lilla kakan skrev 2012-08-29 10:12:25 följande:
    Tänkte köra en 36-timmars fasta och inte äta förrän i morgon till frukost. So far so good

Ni som har/brukar köra periodisk fasta - hur mycket cocosolja är egentligen okej att ha i sitt kaffe eller te? Vill helst inte ha smör eller grädde, men tycker inte alls om svart kaffe & behöver lite pick-me-up under fastan. Vanligtvis har jag ca 1,5-2 tsk i en mugg. Men för mycket kanske tar funktionen av hela faste-grejjen? Blir ju några koppar på en dag, kanske 3 koppar kaffe och 2 koppar te = någonstans mellan 7-10 tsk, så kommer kanske upp i ca 500 kcal på en dag, om man räknar ganska högt.

500kcal/dag - det är ju inte fasta egentligen - Eller???
    Kokosolja är inte fasta. Fasta har inte med kaloriintaget att göra.
  • Martina 76
    Lilla kakan skrev 2012-08-29 11:34:02 följande:
    OK. Är det bara till att köra på svart då Kräks pallar inte min mage.
    Får i så fall bli en koffein-detox samtidigt

Men hur tänker du att fasta inte har med kaloriintaget att göra, om inte cocosolja är fasta?
    Som jag tänker så är fasta antingen att inte äta några kalorier - eller att inte äta någonting som höjer insulinet/blodsockret (vilket cocosolja inte gör mig veterligen). Känner mig lite lost Foten i munnen
    Fasta innebär att man bara förtär flytande föda. Normalt sett är det ju synonymt med begränsad energimängd.

• Martina 76

3 ägg, 50 g smör häll på ca 5 dl kokande vatten och kör med en stavmixer. Funkar fint!

Men nu har jag fastnat för MBC - it's da shit!  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**