**Den stora feta LCHF-tråden**
http://www.greatlife.se/halsoprodukter/ekologiskt-kokosfett/
Blä, behöver verkligen en spark i röven alltså.
Jag har slarvat varje kväll hela veckan... Dagarna har gått bra men på kvällen då barnen åkt isäng så har det slunkit ner bullar, kakor, mackor och gud vet vad.
Följderna är huvudvärk och jag känner mig allmänt grinig och lättretlig. Säkert pga blodsockret som åker berg&dalbana
Förstår inte varför jag är så dum mot mig själv när jag vet att jag mår så bra på LCHF.
Well, well....slutgnällt och nu får det banne mig bli nya tag.
Dags för rivstart och omstart med LCHF nu känner jag. Alldeles för mycket slarv under jul& nyår.
Mår så bra när jag äter hyfsat strikt. Men nu när det har slarvats en del blir magen uppsvälld, jag blir grinig, får tillbaka mitt eksem på händerna mm, mm
Måste inse att det inte är värt det.
Har försökt äta LCHF i ca två år och har gått ner ca 10 kilo. Självklart vill jag ju att det skall gå snabbare men får skylla mig själv då jag trillar av banan titt som tätt och äter för mycket nötter/choklad / vin osv.
Hoppas det blir lite mer liv i tråden såhär i början av året!
Neråt här med på vågen, nu skall väl all vätska som jag dragit på mig under ledigheten ut. Så skönt att gå tillbaka till min normala (LCHF) kost ! Mår ju så bra av det.
Har följt denna blogg ett tag och det är så roligt att se hennes bilder...snacka om skillnad!
http://memyselfandlchf.wordpress.com/
OJ, det är nog mer socker i thaimat än man tror. Tog det som såg "renast" ut på buffen i lördags men pang- 2 kilo upp !!
Nu är vikten på väg ner men att det skall ta flera dagar att få bort det man drar på sig vid lite slarv. Får mig att inse att det inte är värt det!
Ju mer fett man äter desto mindre blir sötsuget. Så upplever jag det. Hungern är ju din värsta fiende om du inte vill slarva.
Om du vet att du inte kan få i dig "riktig" mat , ta en kopp kaffe med kokosfett och smör eller liknande så klarar du dig ett par timmar!
LCHF brödet tycker jag du skall skippa så länge du vill ner i vikt!
Också onödigt mycket kolhydrater och triggar i alla fall mitt sötsug & hunger
1 finncrisp blir ca 4 kolhydrater om jag inte minns fel...
Så det drar snabbt iväg och är inget jag skulle rekommendera om du vill ner i vikt. Äter du endast för att må bra så funkar det säkert
En näve nötter här och där drar också iväg kolhydratsmässigt , likaså att mumsa nån ruta mörk choklad här och där.
Många bäckar små...
Vill du ner i vikt-strunta i detta.. Men behöver du "bara" hålla vikten så går det nog fint.
Pratar av egen erfarenhet här. Märker också att jag står stilla om jag dricker för mycket vin
Har tagit nån matsked och smaksattmed då jag gör chokladmousse ibland. Supermumsigt men lätt att överäta om man har problem med det.