• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hittade på min Ica idaf en förp "skinkenchips". 0,4 g kh/100g
    Men fy , det var ingen hit...

Är veckan före "röda" veckan och jag är såååå chokladsugen.

• Clanica

Bra godis är ju förresten att smälta mörk choklad i kokosfett och droppa i lite pepparmintsolja och göra
    ischoklad. Mättande och gott...

• Clanica

Jahapp... gick till fikarummet för att ta en kopp kaffe och läsa tidningen och det slutar med att jag har vräkt i mig 7 st havrekakor!! Inte en eller två, nä sju stycken doppade i kaffe..

Är som sagt galet sugen på ALLT denna vecka och nu brast det...

Well, well....

• Clanica
    Bordeaux skrev 2011-05-12 14:27:54 följande:
    Det är bara att lära sig och komma igen. Tyckte du kakorna var goda?
    Själv tycker jag att vanliga kolhydratiga saker bli mer och mer ogoda, så det hjälper mig i mitt sug.
    Ja jag tyckte att det var jättegott tyvärr. Har dessutom ätit 100 gram 87% choklad under dagen vid skrivbordet så nu mår jag sjukt illa... Hoppas jag lär mig något av det, men det tror jag knappast. det var nog inte sista gången jag faller dit. Men det blir inte lika ofta nu förtiden i alla fall. Alltid något positivt
  • Clanica
    Fiaz skrev 2011-05-16 09:05:06 följande:
    Godmorgon :) härligt väder idag!
    Vad åt ni till frukost idag? Jag åt 2 stekta ägg och 3 skivor skinka, stort steg för att vara jag som aldrig äter frukost:)
     kokta ägg med majonös, kaffe m grädde.

Jag har Njutit i helgen och haft en FRI helg Inte fuskat för det var ett medvetet val.
    Visst var vi överens om att ordet fusk skulle strykas?

Nu ska jag försöka ha 3 strikta veckor till att börja med och hoppas få se lite resultat..

Förresten... frysbox minus ström = förjävligt äcklig stank!
  • Clanica
    Maddisen80 skrev 2011-05-26 10:07:59 följande:
    Hej jag har gått ner 3 kg på en vecka är ganska stolt :)
    Äntligen Grattis!
    Jag ska själv försöka skärpa mig och sluta småfuska så att det förhoppningsvis börja hända något..

Bra jobbat. Du skall vara stolt
  • Clanica

Fick ett bra tips om man har lite bråttom på morgonen,

Knäck ett par ägg i en vanlig matdosa, blanda i lite skinka, ost, soltorkade tomater eller vad man nu gillar och sen när man kommer på jobbet kastar man in den i mikron på full effekt & voila så har man en smarrig frukostomelett

Är man less på ägg kan man ta ostskivor och bre smör & majonäs på , ev lite skinka också och rulla ihop..

Ska verkligen försöka hålla mig i sommar utan allt för mycket fuskande. men nog vill ja kunna äta jordgubbar, hallon, en mjukglass någon gång osv..

Mitt mål är snarare att inte gå upp i vikt i sommar utan behålla vikten.

• Clanica

På "min" Ica finns vaniljpulvret bland de andra bakgrejerna. Vanillinsocker, bakpulver osv,

• Clanica

Måste bara tipsa er om en snabb frukost för er som kanske inte äter hemma utan som jag äter på jobbet..

Knäck ett par ägg i en matlåda, bryt ner skinkbitar/ost/solt. tomater eller vad man nu gillar. En skvätt grädde
    och vispa runt lite. Ca 2 minuter i micron sen ör det klart

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**