• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

adams family skrev 2011-04-28 12:33:10 följande:
    Tjoho.;-D köpte i vintras en jeansklänning precis när vårmodet började komma köpte den medvetet i mindre för att bli peppad att helt ta upp LCHF igen sen des har den hängt i garderoben och blängt på mig varenda gång jag öppnat..anklagande jeansknappsögon med prislappen kvar...idag tänkte jag vad fan och slet ut den och provade.. Som gjutet och blrjar tom bli lite stor över höfterna tänk vad korkad jag är som gått och väntat på bättre tider och inte orkat ta tag i maten igen på allvar...allt som behövdes var knappt en månad av LCHF....

Jaja man ska inte gråta över spilld mjölk nu är jag i och ser en sommar framför mig med annat än shorts och t-shirt...

Kämpa på alla duktiga..nu ska jag ta min håkan (cykeln) och trampa till ica och köpa grädde!! Vardagsmotion är väl den bästa..
    Åh vad kul för dig...grattis

JKag köpte en par byxor igår som är lite för trånga men jag hoppas att de skall sitta bättre i sommar! Man behöver en morot ibland. Jag mins ju hur de satt igår så nu kan man ju pröva dom någon gång då & då och känna om det blir nån skillnad..
  • Clanica
    Asereht skrev 2011-04-28 13:24:43 följande:
    Jag kommer i mina gamla smala jeans som jag hade innan graviditeten med barn nummer två det vill säga 10 år sedan! De sitter som en smäck. *glad* Storlek vete sjutton men de har varit för små i dryga 9 år så jag är glad oavsett märkning. Solig

Vågen står fortfarande still här, men den rör sig ju inte uppåt heller som tur är. Jag fortsätter äta som vanligt och på kläderna märker jag fortfarande skillnad mot för någon månad sedan och då har jag ändå stått still viktmässigt i över en månad.

Dessutom blev jag nyligen kallad normalviktig under ett samtal, det var inte igår kan jag säga då jag varit "lite rund" i många år.
    GRATTIS

Känns gött att höra att det faktiskt händer saker med kroppen även om inte vågen säger något!
  • Clanica
    Martina 76 skrev 2011-04-29 13:31:58 följande:

Är det fler än jag som känner att lågkolhydratkost inte ens är en uppoffring utan ett sätt som ni kan leva på för all framtid?! Jag mår såååå himla bra! Visst, det kommer väl att slinka ner en glass eller två i sommar, men generellt sätt så är det inga problem alls. Förutom att min kropp inte vill tappa i vikt då, men det verkar vara något som jag får lära mig att leva med!

Rent hälsomässigt kan jag tänka mig det. men samtidigt vill jag nog inte utesluta godis och snacks för alltid
    utan nog skulle jag vilja kunna äta det någon gång..

Men pasta, ris och potatis saknar jag inte för 5 öre...
  • Clanica

maddisen 80: Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig. Men läs på ordentligt om magsäcksoperation innan du tar beslutet.

Jag tror inte det är någo quick fix det heller. Du måste ju lägga om kosten även då för att kunna behålla vikten efteråt..

Läs, läs , läs innan du tar något beslut. Och gör det som känns bäst för dig

Jag hoppas du får må bra och lyckas med vad du än beslutar dig för!

• Clanica
    sasod skrev 2011-05-05 11:59:00 följande:
    Jag är så jädrans godissugen! Om jag tar en pepsi max är det helt åt skogen?

Förresten någon som vet vad som innehåller minst kolhydrater vitt vin eller rosé? Rött dricker jag tyvärr inte och öl som jag älskar skippar jag helt nu.
    ta en ostskiva med mycket smör på och känn efter igen om 10 minuter om suget är kvar..
  • Clanica

Maddisen80: Osunda förhållanden ger ingenting för någon av er skulle jag tro. Men jag vet hur svårt det kan vara att ta steget. Hoppas din resa till timrå leder till något bra!

• Clanica

´Jag är också en fuskare därav dåliga resultat. Men har tagit mig i kragen och nu verkar det komma igång lite.

Tror att jag har förstört min kropp med pulverdieter och otaliga batningsperioder tidigare.

Läser Skaldemans bok "Varför går jag inte ned i vikt" och jag fick några aha upplevelser i alla fall..

• Clanica
    jeng skrev 2011-05-06 18:32:44 följande:
    Löparskor och 2 bikinis (eller rättare sagt 4 delar i samma bikini-serie) inköpt! Fick gå ner till strl 38 (!!!!!) i bikinin! Jisses. Stod där i början och var sur för att dom inte hade några 44or!!!
    Lyxigt problem! Grattis
  • Clanica
    Fiaz skrev 2011-05-12 12:10:00 följande:
    Har ni några tips på BRA bio snacks? Ska på bio på onsdag och alla kommer käka popcorn och godis ju
    Rostade saltade mandlar, hittade ett märke som jag inte kom ihåg vad det hette som hade jättelite kolisar.
    Ölkorv
    Babybel ost
    Skrattande kon -småostar med olika smaker

Märks det att jag gillar ost?
  • Clanica
    Turboplingen skrev 2011-05-12 12:48:38 följande:
    Måste fråga, hur ofta äter ni om dagarna?
    Måste man äta en viss mängd eller behöver man bara äta när man är hungrig?
    Första 2 dagarna va jag as hungrig och kändes som om jag åt nått typ hela tiden men inte nu..
    Igår åt jag en skål med turkisk yohurt med frön och sen 2 ägg vid sidan om och 2 hamburgekött bitar.
    Sen blev det 2 tallrikar köttfärssås med sallad, 2 vid lunch och en vid kvällsmiddan..
    Sen åt jag inget mer...

Sen måste jag fråga, när ni unnar er något. Vad är det ni äter då?
    Tänkte göra chokladbollar som jag hittade lchf recept på..
    Mörk choklad. Vispad grädde/ TY med hallon eller kokosflingor/ passionsfrukt.
    Saltade rostade mandlar, ölkorv, ost i olika former
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**