• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Pyret 85 skrev 2013-03-04 12:14:17 följande:
    Det är väl iaf bättre än en smörgås eller??
    klart bättre än macka såklart men om de har macka på förskolan så ät bara pålägget! De har ju säkert ost eller skina eller? Ta och gör ost/skinrullar av det och ha på smör, ungefär som en macka fast du bara skippar brödet. Det är det allra bästa. Se till att ha mycket smör på så du blir mätt oxå. 
    Du ska äta livsmedel som inte innehåller mer kolhydrater per 100 g än 5!
    Annars, ta med egen frulle för alla lättprodukter går bort. Du äter inte LCHF och kommer inte gå ner i vikt (om det är det du vill) om du blandar in sånt skräp.

• rödnos

tydligen kan jag inte stava till SKINKA. Men du fattade kanske att det var det jag menade ändå?  

• rödnos

Jag kan unna mig ett par rutor mörk choklad.
    Eller tex kokostoppar doppade i choklad till kaffet.

• rödnos

Aldrig alkohol dock. Tänkte inte ens på att det är vanligt. dricker inte det alls längre och rynkorna är färre. Haha!

• rödnos

fan då! Man står sig ju inte alls lika bra på turkyoghurten so på ägg till frukost. jag har varit småhungrig hela dagen och ändå käkat både frukost (turkyoghurt med jordgubbar och kaffe med kokosfett och smör) mellis (en bit ost och en kaffe med kokosfett och grädde) och lunch (tonfisksröra med majo och paprika)
    Till middag ska vi sen äta en LCHF körrfärssoppa men det är först om två eller tre timmar så jag måste äta nåt nu igen?!! vafan händer? Varför så hungrig??? 

• rödnos

Millifjor - inte ok enligt LCHF. Livsmedel med mer än 5g kolhydrater/ 100g går bort. Därav mjölk.

Paulas mamma - jag helammar en 5 veckor pruttmaskin som dels då pruttar massor och verkar få magknip. Så jag testar äggfritt för att se om det blir bättre.
    Bra tips där, testar imorrn efter veckohandlingen.

• rödnos

Precis, ni som vill veta mer om LCHF, och inte bara lågkolhydratskost, kanske vill läsa in er lite på tex kostdoktorn.se.

Expressens "variant" såväl som många andra sidor, bloggar etc ger fel info och man äter inte enligt det som räknas som original LCHF. Testa oxå LCHF tidningen där Dahlquist, Skaldeman mfl skriver artiklar på ämnet tillsammans med andra forskare, läkare och kostrådgivare.

Märker att flera i forumet nu inte verkar vara så insatta. Man tjänar mycket på att läsa in sig på ämnet men man får läsa på rätt ställen liksom.

• rödnos

Ja det var det jag menade. Som vuxen dricker man kanske en halv dl i en klunk varför "ett glas" blir väldigt mycket kolhydrater. Det farliga är ju oxå att allt detta socker ökar suget efter godsaker, man börjar baka o greja.
    Ursprungs idén med LCHF tillät inga bakverk etc just av samma anledning.
    Äter man hängiven LCHF kost så försvinner socker och sötsuget.

• rödnos

Millifjor - var har jag sagt att du inte får vara i tråden?? Du överreagerar väldigt.
    Klarar du inte att folk berättar om ursprungsmodellen så är väl inte det mitt fel? Tråden är för tips och många här behöver dem, du och jag inräknade.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**