• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

tilj75 skrev 2013-03-05 08:54:59 följande:
    Rödnos, hur gammal är din bebis? (har du säkert sagt men...)
    Jag tror inte kokosfettet går över till bebis. Jag tänkte också amma och äta lchf. OM bebis behagar komma ut nångång!!!!
    Han är 5 veckor idag! Hoppas din kommer ut snart då! Eller? När är bf? Spännande!!
    Nä, jag tror nog inte det jag heller. Möjligen att det kanske kan göra så att de fetter som finns i mjölken blir av bättre kvalité kanske... Nåt sånt trodde läkaren oxå i alla fall så det känns ju som en "safe" gissning. hihi!
    Men men, de tyckte bara det var kanon att han växer så bra och maningscentralen ska börja rekomendera LCHF till ammande mammor så det verkar ju som att sjukvården tar det mer och mer till sig.  
  • rödnos
    millifjor skrev 2013-03-05 08:56:25 följande:
    Jag är också stark i bålen. Kan stå 3x1 min rätt lätt. Och det är flera som inte tror att jag stod i plankan 3 min i streck när min bebis var 5 månader. Då blev jag sur och tänkte nästan filma det men sen tänkte jag om och i såg att jag inte måste bevisa för nån, bara jag vet att jag kan är jag nöjd!!!
    Här är det bara jag själv som sätter mål för egen del. Är iof sambo med en fd elitidrottare så det blir lite mycket träningstänk ibland med tabeller och excelinmatningar etc. Fast för oss är det bara roligt och ingen "hets" direkt så heller. Mest kul att se sina PB etc. 
    Nu är målet att kunna börja träna crossfit igen. Längtar nåt galet tills dess!  
  • rödnos
    Ninis skrev 2013-03-05 09:44:47 följande:

Jag lägger på 25 kg när jag kör ben på Bodypump och det är det inte många tjejer som gör på klasserna
    jesus! du är ju gubbstark! Jag var bra stark i benen förr men det har liksom tynat bort. haha! 
    Länge sen jag gick på gympass men det stämmer säkert. På crossfitgymet dock, där är det mer eller mindre instegsvikten...  
  • rödnos

Och i Crossfit kör du på maxkapacitet kanske 15-20 repetitioner, kör ett par andra övningar emellan och sen på't igen hur nu dagens WOD ser ut.

• rödnos

Håller helt med!! Kan ju inte vara kul att aldrig se resultat liksom? Stå där och harva. Men folk orkar ju inte sätta sig in i det utan tror typ det räcker att gå dit.

• rödnos
    bebis86 skrev 2013-03-05 10:26:52 följande:
    Ni som är gravida/ammar, läste ngn stans att man helst inte skulle gå på lchf då, vad har era läkare sagt? Detta är ej menat som att ni gör ngt fel, utan vill bara veta vad de tycker då man inte alltid kan tro på vadmal läser.
    jag får bara lovord från både läkare, bvc och amningrådgivningen ang amning på LCHF.
    De ska på Mölndals amningsmottagning börja rekomendera mammorna att äta som vi.
    Märker på bebisen att han blir mycket nöjdare sen jag började och mjölken jag pumpar ur får ett högre fettlager när den stått i kylen ett tag.
    Han växer så det knakar.

Andreas Eenfeldt skrewv om sin fru när hon dels var gravid och sen även ammade.

www.kostdoktorn.se/&submit.x=0&submit.y=0 
  • rödnos
    bebis86 skrev 2013-03-05 10:30:05 följande:
    Blev ingen promenad idag :( lilleman hade 39,6 i feber igår och var inne med honom hos läkaren. Han har fått öroninflammation! Ändå ville de knappt ta emot oss. Blir knäpp på sjukvården ibland. Väntar tills imorgon med att gå ut och gå då alvedonen hjälpt ganska mkt på febern sedan igår
    ipren tar ner febern bättre!
  • rödnos
    bebis86 skrev 2013-03-05 10:27:41 följande:
    Rödnos: såg du receptet jag skrev på smoothie?
    japp tack! ska göra den så fort jag fått handlat. hemma med två sjuka kids nu så... kanske nån av oss kommer iväg ikväll. igår fick vi hänga på barnakuten med bebisen...
  • rödnos

Kanske stämmer Stjierna men vad man VET är att ingen mår bra av att inte träna alls. Det är viktigare att komma ihåg för det är få människor som tränar på elitnivå. Seriös träning är inte samma sak.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**