• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-06-13 20:41:56 följande:
    Jag gick ner ytterligare tre kg när jag nådde min målvikt, sen la jag på lite extra KH. Vet inte om jag hade fortsatt ännu mer ner om jag fortsätter äta väldigt strikt.
    Mm, Gott & Blandat! 

mähh, sluta frestas nu!! :)

Mer kh, hur mycket och vad lägger du till? Ingen pasta eller så va?  
  • Spana
    Boost skrev 2012-06-13 20:51:51 följande:

Marabou apelsinkrokant..

Äter pasta/ris/potatis till middag ett par gånger i veckan. Det är det enda som inte triggar igång mitt sötsug.
    Har försökt unna mig en kaka ibland, men det går inte, då tömmer jag hela burken sen. Bröd och liknande vill jag heller inte äta, inget som jag ens är sugen på.

så man kan börja äta lite lite pasta igen då, nån gång framöver... Sweeeet!!
  • Spana
    PikkuMyy skrev 2012-06-13 21:03:30 följande:
    mmm typ en burk med nutella..o en sked! Läskigt va mycket som kunde försvinna så snabbt! =/

o herregud vad gott....
  • Spana
    Callina skrev 2012-06-13 21:29:23 följande:
    Var precis på Sicilien - och dom älskar ju sötsaker. Men vill man så går det (jag ville inte ska jag genast påpeka hehe) för det finns jättemycket fisk och skaldjur och jättegoda grönsaker. Vi var bara där en vecka och jag kände att jag ville njuta av den goda maten.
    tack för ditt svar!
    Jag vill nog inte heller.. hehe.. Ska bara vara där i fyra dagar. Måste bara äta det jag vill och köra på sen igen :) Men kanske jag hittar en eller två vettiga måltider också. Det blir bara ett plus :) 
  • Spana

var iväg på middag med jobbet igår. Buffè..

Mycket bröd, lax, kallskuret, potatissallad och bulgursallad.
    Tog en lite potatissallad på tallriken för att jag inte visste om jag kunde äta mig mätt på köttet och fisken. Men det kunde jag!! :) Tog bara en tugga på potatissalladen.

Desseren bestod av en himmelskt vacker fruktpaj med mousse i. Som jag suktade.. Jag tog en kaffe och en ruta mörk choklad som även fanns.

Känner mig så jäkla stolt över mig själv! Kollegorna tjatade att visst kan jag väl unna mig lite nu, men nej!

Vill spara mig till ett bättre tillfälle i så fall :)

Brukar inte skryta om mig själv, men är tamig sjutton duktig tycker jag! :D

Dessutom börjar folk runt omkring mig se att magen minskat. Underbart!!!            

• Spana
    HokusPokus skrev 2012-06-15 08:16:01 följande:
    Spana, bra jobbat!
    Störigt att folk envist ska påpeka att man borde kunna unna sig... Kan inte alla bara få äta det de vill utan att någon ska ha åsikter?
    Tack snälla! :) Ja det är lite synd. Men extra skönt att kunna stå emot tjatet 1-0 till mig känner jag hehe ;)
  • Spana
    Gladskit skrev 2012-06-15 09:36:55 följande:
    Bra jobbat!!
    Kallskuret och buffé är skitbra när man kör LCHF för det finns alltid bra proteiner att välja på och sen kompletterar man med sallad. Oftast behöver man inte mer för att bli nöjd.
    Och ju fler såna här tillfällen man tar sig igenom, desto starkare blir övertygelsen (i alla fall hos mig) att det inte är några problem. Att jag faktiskt inte är sugen på den där pajen eller vad det nu kan vara.

I veckan hade vi sommaravslutning med min avdelning. Det serverades tårtor och allt möjligt men jag nöjde mig med en kopp the. Och det är så lustigt för det stör precis alla runt omkring men inte mig! Det här var bara någon timme efter lunch så jag var mätt och nöjd. Kände inget sug alls. Men ändå så måste 8 av 10fråga/påpeka/undra.....

Tack så mycket!

Ja visst är det konstigt? Att man måste äta för att vara "duga" på nåt sätt. Men du var duktig du med som fixade! Grattis till den känslan som du nu har.. Vill också dit. 
  • Spana
    Tessa606 skrev 2012-06-15 09:43:30 följande:
    Bra gjort!!

Blir så irriterad på folk som tjatar, man står ju inte och trycker upp cigg i ansiktet på någon som slutat röka eller viftar med en grogg vid en nykter alkoholist, men så fort man tackar nej till mat så är man lite besvärlig..

där har du en poäng! Så har jag aldrig tänkt. Men som jag skrev till en annan här, så kände jag mer "haha 1-0 till mig!" :)

Alla var äckligt mätta och jag vara bara nöjd o belåten! :D 

Tack för dina ord förresten :)  
  • Spana

Nu tjööötar jag :)

Men ingen som har recept på zucchini chips som man gör i ugn?

Hittar inga svenska sidor. :( O vill inte fritera. Testade igår, men de blev bara mjuka och sladdriga :/   

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**