Mandel skrev 2011-05-07 06:46:29 följande:
Vad pysslar maken med på helgerna då?
Själv har jag en make som jobbar nästan varje helg året runt och då även vardagarna, men nu på våren och och hösten jobbar han 7-22 typ varje dag. Några 5 veckors semester om året har han inte. 1½ vecka kanske på sin höjd utslaget på ett år. Livat värre kan jag lova!
Jag tycker synd om mig själv alla dessa ensamma stunder och det är då som jag alltid har ätit en massa. Försöker nu att inte göra det. Varför ska jag trösta mig med mat/godis bara för att han aldrig är hemma? Godis är ett väldigt tystlåtet sällskap som bara stjäl energi. En riktig energitjuv! Och sådana ska man ju göra sig av med...
Kanske skulle börja virka grytlappar istället? Sticka halsdukar, brodera dukar osv.
Lite svårt att få till motion för min del när jag alltid har barnen.
Idag tänkte jag kanske ta cykeln och ut med dem, men jag tror inte stora orkar cykla 9km enkel resa för att hälsa på där pappa är idag och han börjar bli för stor för att sitta i cykelvagnen samt att det är aptungt att ha båda barnen i vagnen...
Han är lokförare men samtidigt involverad i minst 3 olika föreningar som har årsmöten på vårarna, varav ett alltid går av stapeln tors-sön + 2 resdagar, någonstans i europa, förutom det är det aktiviteter i lokstallet på vårarna och framför allt ska ångloken på high chaparral vara i ordning innan de öppnar om ca 2 veckor.
Som lokförare jobbar han "bara" 36 timmar i veckan och mestadels em-natt och har större delen av dagarna lediga om ganska ofta minst 4 sammanhängande dagars ledighet, men då måste han åka till hich chaparral så fort han är ledig minst 2 dagar på raken...
Virkar och stickar gör jag till förbannelse redan, bloggar en del, fotar osv men det är ju lätt att komma ut i skogen och röra på sig eller fota t ex när man har 4 barn medsläpade hela tiden. Jag tycker att det räcker att jag oftast måste släpa med dem till affären och veckohandla....
Just nu är jag så psykiskt trött att jag kan sätta mig i ett hörn och bara hysterigråta, maken är borta tills imorgon och lillkillen har varit tokfrustrerad sedan kl 8 imorse och skriker så fort han är vaken... Han håller på att lära sig att krypa och ställa sig mot saker och så fort han inte klarar det som han vill så skriker han, och han kan hålla på i timmar och bara sitta och skrika mitt på golvet, innan han kommer på nåt annat att göra... i 2 min.... Att gå runt och bära på honom är inget alternativ eftersom han väger 12 kg och min rygg redan är paj av allt bärande, sedan har jag 3 andra barn som måste ha mat osv....
Har dragit på mig nässelutslag av hans skrikande så hela ansiktet svider, hettar och kliar....