Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

**Den stora feta LCHF-tråden**

Förresten, jag undrar om jag märker av effekterna av ägglossningen nu? Var nere på 68.7, igår på 69.5 och idag på 69.3.... Hade ägglossning i mån/tis (hade ont båda dagarna men mest i mån) och känner mig konstigt svullen...

Men sedan åt jag ju en smal skiva kladdkaka i måndags men hamnade ändå på bara 19 gr kolhydrater på hela dagen, men det kanske spelar roll vad det är förkolhydrater också? Eller? För jag tänkte att kladdkakan kanske drog upp det ändå fast det bara var totalt 19 gr på hela dagen? Förstår någon hur jag tänker? och vet någon?

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Denebola skrev 2011-05-26 15:00:12 följande:
    Jag vet Jag gillar inte ren äggmjölk något vidare, men jag tycker att det blir gott med kaffe. Grädden gör att det blir godare/rundare smak.

Men du kan ju börja med en mindre sats, bara 1 ägg  
    Eller byt ut kaffet mot starkt te och lite sötningsmedel *godis*
  • Teskedsmamman
    lillAa skrev 2011-05-26 15:30:06 följande:
    Jag har bara hållt på i drygt 2 mån, men båda gångerna så har viktminskningen stannat av (el iaf minskat rejält) mellan ÄL och mens, för att sedan köra igång igen... Kanske är det så för dig med?
    Jag hoppas det, för det här är tråkigt Märker väl efter mens sedan hur det blir, är ju enkelt överskådligt på matdagboken.
  • Teskedsmamman
    Mandel skrev 2011-05-26 16:28:44 följande:
    Dags för en turbotur på 40mil ned till Ystad nu ikväll och så i morgon förmiddag ska vi spana på en sorterlinje för att få inspiration tills vi själva ska bygga om vårt packeri nästa sommar.
    Sedan turbofart 40mil hem igen i morgon. Livat värre!

Vad sjutton kan man äta för vettigt på dessa vägkrogar? Vi ska stanna och äta på vägen ned så jag behöver tips och hjälp!!!

Ska bo på ett litet "familjehotell" i Ystad så jag har med en burk makrill i reserv ifall de inte har någon vettig frukost. Brukar oftast bo p åScandic och de har alltid bra frukostalternativ!
    Kanske får ta med en burk makrill till kvällsmat och så lite ost...
    Jag var iväg nu på lokala korvmojen och beställde två 90-grammare med 2 st bearnais-dipp och lite grönsallad, mätt som fanken! Alltså bara hamburgaren, utan bröd
  • Teskedsmamman
    helene306 skrev 2011-05-26 16:48:02 följande:
    Jag tror mer på ägglossningen. Om du inte hade haft ägglossning och hållt dig till 19 g trots kladdkaka så tror jag ingenting har hänt men ägglossning kan göra en hel del. Jag har börjat märka av när jag hade det numera. Svullnar som en ko! (hur nu en svullen ko ser ut ) 2009 blev jag av med svullnadskänslan vid både ägglossning och mens. Sån tur jag jag inte nu och ökar runt 2 pannor eller mer ...
    Det är ju första ägglossningen jag har sedan *tänker* Nov-09 när jag blev gravid, och med tanke på att kroppen svullnade bra innan Hannes och att allting har varit upp och ned med kroppen EFTER Hannes så är det inte så konstigt... Jag ska hålla koll de närmaste 2 perioderna och se om jag ser någon trend, för då vet jag ju och behöver inte analysera varför
  • Teskedsmamman
    Fiaz skrev 2011-05-26 17:04:47 följande:
    Blev himla sugen på detta nämligen....Hur många skivor smältost får man ha på tro?
    Fråga om att få kolla innehållsförteckningen på osten så kan du ta ställning utifrån det. Jag tipsade innehavaren om att ta fram en lchf.meny, för det är ju enkelt gjort med det hon redan har!
  • Teskedsmamman
    MTG skrev 2011-05-26 19:17:48 följande:
    Jag misstänker att jag äter för lite fett. Känns inte som att jag får i mig tillräckligt, blir inte supermätt så att jag håller mig jättelänge.

Tänkte köpa kokosfett idag för att göra bountys, men seriöst, 220 spänn!? Är det så dyrt? finns bara på hälsokosten, har inte hittat på Ica maxi. Kör ni med eller utan smak på kokosfettet?
    Det är extra virgin, det finns en med brun etikett också, 95-99 kostar den hos oss...
  • Teskedsmamman
    beccagranen skrev 2011-05-27 10:33:03 följande:
    När jag äter en måltid så äter jag det enligt rekomendation, med mycket fett. Men jag läse att många tvingar i sig skedar med kokosfett och grädde i kaffet osv. Jag vill ha mitt kaffe svart, och gärna slippa skeda i mig fett under dagen, kan man dte utan att sabba dieten? =)
    Men det är ju för att man VILL det! Väldigt få tvingar i sig nåt what so ever, måste man tvinga i sig något är det fel metod.

Lär dig komponera var och en måltid efter 75-20-5E%-regeln så behövs inget emellan.
  • Teskedsmamman

Förövrigt så har jag ballat ur ikväll och käkat godis, ren och skär tröstätning!

Min man har varit väldigt mycket borta på jobb/föreningsaktiviteter osv i vår och om JAG mår dåligt av att han är borta är en sak, men om barnen bryter ihop av saknad, där går min gräns. Så ikväll har jag sagt till maken att nu måste han vara hemma tills semestern börjar, som tur är har han semester om 1 veckan....

Ungarna har varit en ren och skär plåga i 3 dagar nu, när han har varit borta. Ikväll satte jag dem vid köksbordet och frågade varför... 7-åringen bröt ihop fullständigt och sa att han saknar pappa, och sedan grät han så hysteriskt i en halvtimme att jag till slut var tvungen att låta honom andas i påse för han hyperventilerade...

Och sedan ringde jag och 7-åringen maken....

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**