Kaya skrev 2011-05-18 11:40:31 följande:
Jag gillar verkligen din attityd, "det är JAG som bestämmer!" Om man tänker så kommer man långt, kanske inte kan bestämma allt men väldigt mycket hänger på attityd och vilja!!! (IOch tusen tack för att du använder lite av din viljekraft till att bestämma att JAG ska må bättre! *kram*)
Jag är fullständigt 200% övertygad om att vi själva är ansvariga för vår egen lycka osv. Vill vi genomföra ändringar i vår vardag måste det börja i vårt huvud, utan en önskan där kan inte önskan växa utanför i verkligheten heller.
T ex, om vi går runt och tror att allt blir skit, allt vi gör är värdelöst osv... kan verkligheten bli på annat sätt? Vi måste börja med vårt tankesätt för att komma till ändring, när vi väl har en ändring i huvudet kan vi genomarbeta den i verkligheten också...
Jag har själv arbetat bort negativt tänkande från att fullständigt hata min vardag till att bli lycklig med det jag har, visst kan jag ha svackor också men i grunden ligger lyckan trots allt.
Nu vill jag inte alls sparka på dem som har det skit, och verkligen mår skit i sina liv... alla har inte förmågan eller fått insikten ännu, ibland behöver man hjälp, ibland är det inte fysiskt genomförbart osv... men det finns alltid lite man kan göra...
www.teskedsmamma.se/2009/05/det-ska-vara-gott-att-leva.html
Jag tror att om man bara kommer igång, gör nåt, går till läkaren för provtagningar, besöker en psykdoktor och börjar prata eller bara vädrar sina problem så är man ett gott steg på väg! Man måste börja någonstans! Och som vi alla har märkt, av gnäll kommer inget gott

men ibland måste man ha UT gnället ur kroppen för att hitta möjlgiheterna - jag är gnällets mästare

Men jag vet att jag måste gnälla och prata högt om mina problem, då blir de genast mycket mindre och inte alls lika stora....