• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Sofiaochjonas skrev 2011-03-01 19:54:00 följande:
    vilket innebär att jag går upp?
    Ja, du kan lägga på dig vätska (som binds till kolhydraterna du ätit), men det är inget som inte lär "fixa sig" när du är tillbaka på banan igen. Eller så står du bara still i vikt. Eller så påverkas du inte. Det är svårt att säga på förhand, men du lär troligtvis inte lägga på dig någon annan vikt än vätska i alla fall.
  • Denebola
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 20:01:13 följande:
    mjöl i kebaben?? kebab= rent kött,precis som vilken stek som helst!
    Ja, helst ska det vara så. Men på samma sätt som vissa spär sin korv med annat än kött finns det de som gör samma med kebabkött...
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-01 21:40:31 följande:
    Hereford Beefstouw (med res. för stavning!), Texas longhorn, El Corazon (tapas! perfekt), FOND (man kan be om annat tillbehör - de är superserviceminded), Vinotapas (Övre Husargatan) - också bra tapas.

Fika däremot är det värre med-  jag brukar ta en kaffe med vispgrädde och en liten chokladbit - EspressoHouse och Condeco.

SukhoThai har bra buffé för då kan man ta wokade grönsaker istället för ris (lunchbuffé) - men man kan ju göra likadant på kvällen...

MAX lowcarbburgare är ju en klassiker om man är på Allum. MAX finns ju annars bara på Ullevi och där hänger man ju inte så ofta precis... 
    Va?! Menar du att det bara finns ett (två?) Max i Göteborg?! *gobsmacked*
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-01 21:49:56 följande:
    Eller var finns det annars?? *grubblar*
    Trodde det skulle finnas några fler i Sveriges näst största stad... Tyst
  • Denebola

Ok, får väl erkänna att här vars jag bor så finns det ganska många restauranger, därav min förvåning att det inte fanns i GBG. Men så bor jag i Max-land också

(och kan inte förstå hur man frivilligt kan äta donkens - ja, skosulor - eller BKs sotiga burgare Drömmer)

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-01 21:58:47 följande:
    Inte jag heller direkt, men deras LowCarb-burgare har räddat mig några gånger på Allum
    Fast visst är den oerhört bökig att äta? Tycker salladsbladet sprätter omkring i hela ansiktet Men det får det vara värt...
  • Denebola
    stolla skrev 2011-03-02 07:26:53 följande:

Där jag bor finns en hamburgerresturang, Sibylla, och den är helt okej. Sen finns det typ 4 pizzerior, helt sjukt att dom kan gå runt. Tycker folk borde vara less på äckliga pizzor. Ett fik där det finns en salladsbuffe, funkar rätt så bra. Bara att be dom skippa pasta och sen ösa på med skinka, räkor, kyckling, nötter och extra dressing.

I närmaste stad finns Max och donken och då föredrar både jag och mina barn Max. Mer varierat utbud och fräschare. Sen jag började på lchf har jag inte varit dit, men burgaren i salladsblad ska testas nästa gång jag är där.

I helgen är vi bortbjudna på middag. Tycker ni att det är okej att fråga vad det blir för mat för att ev kunna föbereda sig på bästa sätt hur jag ska undvika kollisar?

Jag tycker att du kan ringa och säga att du äter lågkolhydratkost. Erbjud dig först och främst att ta med egen mat, men vill de fixa något till dig så berättar du vad som funkar.
  • Denebola
    MrsMurphy skrev 2011-03-02 13:28:26 följande:
    Jag har hamstrat recept och tips här i tråden/andra trådar så jag sitter här med ett 19 sidors word dokument. Jag kan maila över om du vill? Skrattande
    19 bara? Jag har ett på 43 sidor Och ett 13-sidorsdokument med recept på godsaker...
  • Denebola
    MrsMurphy skrev 2011-03-02 14:52:17 följande:
    Den här tråden är ju bara 114 sidor lång! Du har hamstrat längre! Men jag kan gärna ta ditt också...

MissyPissy: Mailar! 
    Jag har hamstrat från andra internetsidor också
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-03-02 15:04:34 följande:

Och jag är trög av sömnbrist så min humor är nog på samma nivå Jag gjorde på hälften av ingredienserna alltså hälften av ingredienserna (eller vänta nu, hur blev det här? )

Jag vill inte göra så mycket ifall jag inte blir nöjd. Det är lättare att slänga lite än att slänga mycket om smaken inte passar mig, därför halverade jag receptet för att testa. Fast jag la till lite Canderel, det jag saknar är sötman från en kladdkaka.

Varför klippte du sönder receptet? Drömmer
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**