tiiitti skrev 2011-03-08 14:49:08 följande:
Ja så kör jag med.
När man är här inne och läser och ser hur alla räknar och minimerar blir jag tveksam till mitt sätt.
När någon har beskrevit en måltid reagerar folk att de är vääldigt mycket kolhydrater, samtidigt som jag har tyckt de ser väldigt bra ut. får väll helt enkelt ge de ett par veckor och se hur mitt funkar.
Jag räknar inget, jag begränsar inte mejeri (men står jag still i vikt, får svullen mage eller går UPP i vikt då får jag dra ner på det lite), jag har ingen koll på hur mång akolhydrater jag äter på en dag. Inte fett heller. Jag äter när jag är hungrig och tills jag är mätt.
Det låter ändå som GI du åt innan och gick ner 10 kg på var ett sätt som funkade för dig. Kanske passar det dig bättre om du känner att detta ä knöligare? Själv tycker jag GI var jobbigare när jag åt det. Jag var även mycket hungrigare och suget hade jag kvar. Allt det slipper jag med lchf. Du måste ändå hitta ett sätt som passar dig! Här skriver många och vill ha input. Vi har alla olika mål och klarar olika mängd av allting. Det är ändå bra att ventilera och läsa hur andra tänker så man kan ta del av råd. Sen får du anpassa det till dig
Det blev en semla á la lchf-style. Eller semla och semla. Jag kan konstatera att det som gör en semla är det i mitten. Det är det jag har saknat i semla. Själva brödet kan fåglarna få

Jag åt locket och två tuggor på Ponesen sen mumsade jag i mig innanätet och är nu nöjd som en gnu

Sonen ville ha semla eftersom han missade semlorna på förskolan då han går hem innan mellanmålet. Hem, googla efter ett recept på semlor utan jäst, smälla ihop och in i ugnen. När hans bullar var där inne tänkte jag äh, vad fanken. Ett halvt recept Pones smälldes ihop, mandlar maldes (lat och skållade inte innan

), grädde vispades och nyss mumsades det. Innanätes-semla