-
Men näe vad tragiskt ... Tänk, operationen kostar ca 120.000:- Pengar som vi betalar och hon kastar bort det. Så fullkomligt onödigt men även hemskt för henne som nu sitter där med sina kilon igen. Hon kan inet må så himla bra.Mandel skrev 2011-03-10 17:10:22 följande:En dotter i en familj som min familj umgås med har gjort en operation för flera år sedan. Hon gick ned i vikt under första halvåret-året. Sedan åt hon samma saker som innan sin operation och i större och större mängder och nu är hon nog faktiskt till och med fetare än vad hon var innan sin operation...
-
Jag äter såntKlas-Ã…ke skrev 2011-03-10 19:20:04 följande:Tänkte mest till sommaren då man gärna vill käka kött i princip varje dag, problemet är dock att jag älskar flintastekarna och dom är ju färdigmarinerade, och enkelt att bara köra och grilla. Men hur mycket kolhydrater kan de innehålla på ett ungefär. brukar ju inte stå på förpackningen
Så nitisk orkar jag inte vara. Det enda jag skär bort är allt fett. Jag vet att det är bra men jag fxar det inte på kött.
-
Lycka: Om det är någon tröst så tog det 3 månader för mig innan vågen rörde sig ner. Innan dess gick jag upp eller stod still. Trist värre. När jag började 2009 gick det jättelätt så jag hade stora förhoppningar när jag tog i med hårdhandskarna i somras efter att jag fått barn i april. Det gick inte lika lätt denna gång kan jag säga och jag har tappat 6 kg sen v 26. Det går inte fort men jag värdesätter andra, positiva förändringar istället. Ge din kropp tid, fortsätt äta lchf och snart ändrar det sig när din kropp fattat att den får mat och ställer om till fettdrift.
-
Äggmjölk smakar tja, vad smakar det?
Jag tror man måste testa lite själv. När jag har haft 3 äggulor, 50 g smör, en skvätt grädde och resten kaffe tycker jag smördoft/smak tar över en del. Jag kan inte påstå att jag sveper latten men att smutta som man gör när man dricker kaffe är helt ok!
-
Jag klarade inte lchf de första 22 veckorna pga illamående och sen svårt med dofter. Ägg kunde jag börja äta runt v 20 men bacon var det svårare med. Min bm var enbart positiv och sa "Det du mår bra av mår bebis bra av så ät det du mår bra av". Jag började med Hemofer men slutade efter 1 karta. Jag hade jättefint hb hela tiden. Ut kom en Alva 39+4 (planerat snitt) vvägandes 4240 g och 52 lång.Sofiaochjonas skrev 2011-03-11 16:59:16 följande:Okej. jag är orolig att barnet ska bli litet eller få problem.. Men då kanske det inte är någon fara :)Lady Dahmer skrev 2011-03-11 16:55:30 följande:ja det kan man. frågan är snarare om man klarar det! mina värden var helt fantastiska så länge jag höll mig till lchf och min bm var positiv.
Med första barnet 2005 gick jag upp 28 kg. Levde på husmanskost. Nu med andra barnet gick jag upp 18 kg men slapp istället carpaltunnelsyndrom, kraftig svullnad och rejäl foglossning. Från v 37 fick jag ondare men jag är inte en sån person som sitter still när nersågade träd och grenar ska slängas på kärra för att åka till tippen så jag var med och drog i vår uppförslutande garagenerfart. Dagen efter hade jag aningens ont i fogarna
Mot slutet blev det lite strul med snittdatumet och jag mådde psykiskt dåligt och det blev en hel del tröst i form av godis och kladdkaka tyvärr.
Knasis: Jag lider iofs av armsvett så det är inget nytt under solen för mig. Däremot har jag märkt att det luktar dessto mer och det tror kag beror på lchf. Förhoppningsvis går det över. -
Så, nu har även jag sett Kalla fakta om fetmaoperationerna. Hade jag fått höra att jag resten av mitt liv alltdi få äta enbart 2 dl mat åt gången skulle jag rest mig och gått därifrån. Det finns inte en chans att jag klarar ett helt liv utan mat! Tur att lchf finns
-
Kanonbra!Fru T skrev 2011-03-12 07:30:41 följande:vad säger lchf om stekt ägg?
När jag gör äggmjölk skippar jag äggvitan och tar bara äggulan. Äggulan är fetare och vitan är mest protein. Sen var det visst något med illamående och äggvitan vid ett visst gradantal. Denebola är mer haj på det och förklarade det för några evigheters inlägg tdigare -
Grattis till bebis!Jackie85 skrev 2011-03-14 17:11:23 följande:Tänker starta med LCHF diet från och med nästa måndag. Jag helammar och behöver gå ner minst 10 kg. Vad rekommenderas till frukost för att man skall stå sig ett tag? Läkare brukat ju ge rådet att inte äta för mycket ägg, max 1 om dagen. Det känns dock som att de flesta äter väldigt många ägg just med LCHF kost...vad kan man äta istället?
Jag åt och har ätit så här när jag har ammat:
Frukost: 2 stekta ägg med 4 skivor bacon
Fm-kaffe med 1 msk cocosa
Lunch: Stekt isterband med gräddstuvade grönsaker, Viltlax med sallad och oliver osv
Em-kaffe med 1 msk cocosa (ibland med 0,5 dl grädde)
Middag: Stekt fläskfilé med kryddsmör/kall sås eller beasås och sallad och oliver, Kycklingfilé med samma, Fetaost- och baconsallad.
Om magen kurrar på kvällen eller om jag är sugen har jag hyvlat ost
Läkare rekommenderar tallriksmodellen dvs kolhydratrik mat. Jag åt så med första barnet. Jag åt som en häst (typ 3 portioner varje gång) och var ständigt hungrig och sugen. Det har jag sluppit med lchf!
Jag äter allt från 2-6 ägg om dagen. Vår dotter käkar äggula ur våra stekta ägg på morgonen. Ägg innehåller allt kroppen behöver vitamin- och mineralmässigt förutom vitamin C. Perfekt mat även till bebisar -
Kokosfett kan man steka med eller ha i mat/kaffe/te och i äggmjölk. Ger bra mättnad och smakar ingenting. Det är bra för kroppen vet jag men inte helt hundra varför. Google vet säkert merNikhita skrev 2011-03-14 18:27:28 följande:Sitter o skriver en inköpslista nu och undrar...
- Vad har man kokosfettet till?
- Innehåller kokosmjölk kolhydrater?
- Hur blir det för min dotter (5 år) om hon äter dessa feta produkter OCH kolhydrater?
Nån som vet?
Kokosmjölk innehåller lite kolhydrater. Jag använder Santa marias som innehöll lägst av de kokosmjölk jag jämförde.
Barn rör sig mer än vad vi gör och de behöver fettlagra för att de växer. Självklart ska de inte äta jättemycket kolhydrater och också äta fet mat, man kan modifiera i recept lite. Jag har t.ex. minskat mjölmängd och haft i mer ägg i pannkaka-receptet. Det gillas av sonen som är stans största kolhydratälskareHan blev lite småmullig och vi drog in på saft, läsk, fika och godis. Numera dricker han inte saft/läsk annat än till kalas (och hos mormor/farmor). Godis vill han knappt ha och fika gör vi väldigt sällan. Han vill oftast inte ha. Mat har han dock alltid varit kinkig med.
-
Det där med cancer som växer av socker ... jag läste en kommentar hos Kostdoktorn där en hade skrivit om detta. Vilket inlägg det var kommer jag inte ihåg men jag fann det intressant!