**Den stora feta LCHF-tråden**
Och tack Stjierna för receptet på fondanten! Hade inte allt hemma så jag ändrade om lite men åh så gott!
Och tack Stjierna för receptet på fondanten! Hade inte allt hemma så jag ändrade om lite men åh så gott!
Jag försöker inte heller att fuska utan försöker tänka lite i förväg.
Som nästa helg. Jag och maken ska på Melodifestivalen i Malmö och ska gå ut och äta innan. Går till Lemongrass, modernt asiatiskt, så inget potatis, pommes osv. Blir nog oxfilé med god grönsakswook. Kanon MEN jag tänker unna mig en liten efterrätt - det dör jag inte av :)
Har tagit två lååååånga promenader idag och igår med "alla" barnen i vagn och på ståbräda. (4 år, 2 år och 4 månader) pch inkl vagn blir det drygt 45 kilo. Det känns att man puttat det framför sig i snödrivor och annat. :)
Spökplumpen - va roligt att du gillar maten! Jag har själv aldrig varit där men maken har lovordat dem :)
Hur ser ni på finn crisp? Har läst att vissa ser det som ok, men blir det inte en del kolhydrater?
Åh... Har ätit några ostrullar med smör till mellanmål. Har inte gjort det tidigare och känner nu att jag nog åt för många... Väldigt mätt :)
Hur är det nu - hård i magen... Vad kan det bero på och bör man göra ngt?
Spana - om jag ska göra något litet så är det kanon med LCHF-snickers eller någon form av ischoklad. (Lite kokosflingor i är gott)
Chokladfondant är galet gott också
Ja chokladmousse är super!!
Eller nötter. Eller ostchips. Eller salamichips :)
-1,6 kg denna vecka skönt! Imorgon blir det ett planerat avsteg för att äta tre-rätters med maken på restaurang innan vi går på Melodifestivalen! Jättetrevligt och välbehövligt med några timmars barnvakt. Det är full upp att vara hemma på heltid med 3 barn under 4 år.... :)
Blir dock inga större avsteg under själva festivalen, då tar vi med en liten flaska cola Zero, ett par rutor mörk choklad och lite macadamianötter. :)
Såg inte ditt inlägg TomMon, såklart stor tanke till dig!