**Den stora feta LCHF-tråden**
Percy - jag menade inte i gram utan fördelningen i form av energiprocent. Inte 5 gram kolhydrater om dagen alltså utan snarare uppåt 20 gram om dagen :)
Percy - jag menade inte i gram utan fördelningen i form av energiprocent. Inte 5 gram kolhydrater om dagen alltså utan snarare uppåt 20 gram om dagen :)
Jag räknar aldrig gurka och isbergssallad men i dag var jag nyfiken på hur många kolhydrater de innehåller. Äter ju det varje dag. Fick en smärre chock när jag insåg att 100 gram gurka innehållet 4 gram kolhydrater! Och 100 g isbergssallad 2 gram! What! Men kan de verkligen påverka ketos om man äter mycket sallad/gurka? Det borde ju vara försumbart eller är 4 kolhydrater "lika mycket värda" oavsett om det kommer från en finn crisp eller 100 gram gurka?
Usch, snart målviktig men i stället för att fokusera har jag gjort rejäla avsteg 2 dagar på raken med bulle, godis, macka och knäckebröd. Nu skärpning tills jag är i mål!
3 dagars kolhydratsätande
Ninis - hur är det med dig?
Ninis - hoppas du mår bättre snart och får komma hem.
Såphia - ingen aning tyvärr :(
Vira - jag har vräkt i mig kolhydrater i två veckor: pommes, glass, godis, kanelbullar, fralla ja allt. Och jag har gått upp 5 kg på två veckor. Helt sjukt. Skrämmande hur man kan hetsäta när man tillåter sig. Magen är gigantisk, det kliar i ansiktet och jag är helt svullen. Nu är det strikt igen. Mår ju så mycket bättre då.