**Den stora feta LCHF-tråden**
Så platt som min mage är idag har den nog aldrig varit. Synd bara att det säkert bero på att jag fått gå på toa hela dagen. 250 gram marabou mjölkchoklad och en sats frökex sätter tydligen sina spår.....
Så platt som min mage är idag har den nog aldrig varit. Synd bara att det säkert bero på att jag fått gå på toa hela dagen. 250 gram marabou mjölkchoklad och en sats frökex sätter tydligen sina spår.....
Nu är mensen igång med. Inte konstig min mage inte samarbetar, allt på en gång.... Inte sugen på ett dugg att äta, men jag vet ju att jag måste. Har ett par stoooora kycklingklubbor inne i ugnen nu, och till det lockar bara en enda sak - pommes.... SUCK!
Mähh, EmmaU, VÅGA INTE TALA ILLA OM LINDOR LINDTs MÖRKA KULOR!!!!!
INget slår dom!!!
Jag har precis avverkat värsta tallriken med kycklingklubbor, pommes, salt och majjo. Fint om man bortser från pommesen antar jag, ur LCHF-synvinkel. Ur min diets synvinkel så suger hela maträtten.... Sånt är livet. Nya tag imorrn!
Har du testat movicol? Lactulos funkar ju också men den blir man gasig och bubblig imagen av. Kanske köpa resulax eller mikrolax och ha vid behov.. (Har en son som pga medicin får lite hjälp på traven så har testat det mesta åt honom.)
Fördelen med movicolen är att man inte behöver dricka mängder som med lactulosen movicolen är ite klurig att hitta en bra dos på men går lätt att sänka och ställa ut..
Även fast man har diarre kan man vara tvärförstoppad i flera år om man har en trög mage bara det lösa tar sig förbi "propparna" så en kur med movicol och resulax kan ju vara en bra hjälp
Resulax kontra mikrolax så föredrar vi det förstnämnda efterssom mikrolaxen kan svida ganska mycket
Sempers magdroppar gör magen lite mer balanserad med.
Det var lite skitprat igen Men är man begåvad med en trög mage så kanske man kan ta till en huskur emellanåt..