beccagranen skrev 2011-06-01 11:32:17 följande:
Ja, innan gick jag på toa varje dag. Nu har jag vart det en gång på 11dagar. Är stenhård i magen och känner mig "uppblåst". Fick knappt ut något igår, och det lilla som kom kunde man ta för sten.
URSÄKT ni kännsliga, för så ingående information ;)
Men jag dricker ca 2-2,5L vatten om dagen (har gjort det de senaste åren), brukar promenera mellan 30-60min om dagen, tar en mtsk linfröolja varje dag, 1-2tsk kokosfett i samband med dryck och så äter jag grönsaker dagligen. Så det borde väl inte bli så stoppat. Men det kanske är omställningen, har ju inte kört i två veckor ännu. Jag ska trycka i mig mer kokosfett och olja, så får vi väl se om det händer något. Funderar på om man ska köa katrinplommondryck.. men det sammar ju dieten :/
Ja då är det ju nåt som är fel såklart!!
linfrön, psylliumfrön, kokosfett är ju naturliga grejer utan kolhydrater som funkar.
Jag har ju kronisk förstoppning och äter inolaxol (grön) från apoteket. det är nån form av pulver som sväller och bulkar i tarmarna så att det blir mer för tarmarna att jobba med!
Som akutlösning rekommenderar jag dulcolax stolpiller. det är inte världens trevligaste upplevelse, men det hjälper iaf! och har man gått så långt att man tar en sån så struktar man ärligt talat i att det är otrevligt, för det var det ju redan innan också... fördelen med det är att det verkar omgående, så man kan ju ta det när som helst. ett vanligt laxerande som tar längre tid på sig är ju värre tex om man ska till jobbet eller sådär.
Hoppas det "löser sig" snart!