**Den stora feta LCHF-tråden**
Standby: det kan ju vara så att du bygger mer muskler också :P
Standby: det kan ju vara så att du bygger mer muskler också :P
Ninis: bra att du hittade svar, för jag har inte gått så djupt i varje enskild produkt ;) jag vet däremot att får- och getbaserade produkter är mycket bättre än komjölksprodukter. Och komjölk som klassas som A2 (urkossan, du vet den långhåriga, bruna med horn) är att föredra framför alla mejerier :) och att ost har övervägande del Kasein!
Kokos: acetonsmak? Då är du i ketos :)
Jag åt Cerazette o blev gravid, plus viktuppgång och humörrubbningar. Det enda positiva var att mensen kom klockrent (det gör den visserligen nu utan Cerazette också!).
Och jag bor strax utanför Helsingborg :)
Kokos: hur äter du?
Kokos: vad, hur mycket och hur ofta äter du? :)
Kokos: okej, i det exemplet såg jag inget som verkade konstigt... Stressar du mycket?
Kokos: där har du svaret ;) vi stress befinner du dig i ett nervsystem som inte fokuserar på att hjälpa mage- o tarmkanalen. Vissa är känsligare för detta än andra :)
Tränar du något?
SoStylish: om du har ätit fettsnålt innan, så kan gallblåsan reagera med 'ont' när man börjar äta mer och mättat fett :)
Kokos: magnesiumoxid är laxerande (kroppen tar dock inte upp det magnesiumet, så den hjälper inte mot något annat!). Tänk på att du inte lindrar problemet, utan bara mildrar symptomen om du tar magnesium. Det är säkert en skön start, men hård mage kommer du fortsätta ha om du inte tar i tu med den bakomliggande orsaken :)