• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såphia: vad roligt det är med smaklökar, jag gillade strawberry men ääälskade chocolate ;)
    Den får bli mitt fredagsgott idag :P

• stjierna

TomMon: jag såg det nu.. Det var för att jag gjorde ett 'mindre än'-tecken ;)
    Mindre än 0,5 kh, skulle det iaf vara :)

• stjierna

Här blev det fantasilös torsk i ugnen med dillmajonnäs o grön paprika till :)

Nu är jag iaf mätt o har energi till tusen!

• stjierna

Ninis: jag såg det! Jag kan förstå hans tänk, men personligen triggas inte mitt sötmonster av Lokan. Och så kan jag tycka att hellre chokladLoka än Cola Zero (aspartam o grejjer...) när man vill festa till det, och till maten dricker jag kranvatten. :)

• stjierna

Ang Stevia (och Erytrithol) så kom det väl fram att det höjer insulinet lika mycket som vanligt socker eftersom vår hjärna minns vad den söta smaken i munnen är och börjar kompensera med att pumpa ut insulin för att ta hand om det kommande sockret. Men så kommer inget blodsocker ut och då packar insulin de fria fettsyrorna i blodet istället, och dom vill vi ha i blodet och inte liggandes i cellen ;)

När jag bakar använder jag honung, för det är gott (personligen gillar jag inte smak av varken Stevia el Erytrithol), sött (behöver inte så mycket), och inte kemiskt framställt som
    De andra två är, dvs det naturligaste sötningsmedlet vi har. Och stoppar jag sött i munnen, så insulin vaknar, så vill jag ha ut lite blodsocker så insulinet inte packar bort 'fel' saker ;)

• stjierna

Men herregud Ninis! Hoppas verkligen att du blir väl omhändertagen!!! Jag håller alla tummar!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**