Kaya skrev 2011-03-03 08:22:27 följande:
Jag skrev ett lång inlägg som bara försvann! Blä!
TACK för alla svar. Jag känner mig LITE mer upplyst även om det verkar finnas många OLIKA åsikter och uppfattningar om LCHF i tråden...
Sitter på tåget nu och mår illa. Har visserligen just haft influensa och är inte helt bra än, men det kan säkert också vara lite omställning av kosten som spökar fast jag bara har nosat på LCHF i ETT DYGN!
Frukost: Varm choklad av vatten, kakao, Oatlygrädde. Dubbelmacka av oopsiebröd med Bregott, helfet ost, skinka och sallad. Dofilus.
Jag blev lite besviken på oopsiebrödet som jag bakade första gången igår, jag hade hoppats att det skulle kännas "brödigt" men det kan det såklart inte göra med tanke på ingredienserna. Det var mer som en omelett att lägga pålägget mellan. Nån som har tips på bra LCHF-bröd som känns/smakar mer som BRÖD? (Jag misstänker att då är vi inne på nötterna igen!?)
Till lunch har jag med mig äggsallad av 2 kokta ägg, en halv avocado, dill, helfet creme fraiche, lite majonäs. Till mellis jordnötter (jag vet, för mycket carbs per 100g men det var vad jag fick tag på i skåpet när jag steg upp kl 5 imorse... *gäsp*) Hoppas jag klarar mig på detta tills jag kommer hem sent ikväll!
K
Jag tycker att
Lembas är väldigt brödlikt. Kanske lite mycket kolhydrater för en del, men för mig är det ok.