• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Prinsessanz skrev 2011-03-03 20:22:03 följande:
    jag ifrågasätter det som jag inte tycker är LCHF
    Fast vad vi väljer att äta har väl inget att göra med vad personer i vår omgivning väljer att äta?

Bjuder du vegetarianvänner på kött bara för att det är vad du själv äter?

Menar du på allvar att man ska pådyvla sitt sätt att leva på alla andra, även om de inte är intresserade? Propagera lite när man ändå håller på?
  • Denebola
    Prinsessanz skrev 2011-03-03 20:59:24 följande:
    inte tror jag att en vegetarian bjuder på kött till sina gäster "bara för att"
    Nej, så varför skulle en LCHFare bjuda på LCHFmat "bara för att"?
  • Denebola
    Prinsessanz skrev 2011-03-03 23:06:36 följande:
    kokosflingor inehåler ju 6.5g kolhydrater/100g,men vad inehåller nötmjölet?
    Det beror ju helt på vilka kokosflingor du köper.
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-04 10:32:16 följande:
    Jag använder det jag länkade till några gånger igår.

Jag förstår inte hur man kan äta annat än söta saker till pannkakor. Maken har fläsk till sina.. *chockad* Själv har jag alltid haft glass, grädde och sylt eller socker/sirap. Nu har jag vispad grädde med lite vaniljpulver i.
    Fläsk till pannkakor är ju underbart!
  • Denebola
    Asereht skrev 2011-03-04 10:55:52 följande:
    Jag äter gärna fläsk eller bacon och grädde med sylt till mina. Kombinationen av det salta och söta är ju jättegod! Fast numer skippar jag ju sylt. Men du förstår vad jag menar. Samma sak med fläskpannkaka, hur gott som helst med vaniljgrädde till. Vi ahr även gjort fläskpannkaka med banan i barnen och jag, hur gott som helst. Det ska jag göra på lchfvis sen när jag börjar äta frukt. *smaskens*
    Ja, fläskpannkaka med lingonsylt är ju jättegott Fast det är ju inte en jättesöt sylt förstås, finns ju de som äter jordgubbssylt till fläskpannkaka, men det blir för sött för mig.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-03-05 20:15:35 följande:
    Oh tack :D
    haha älskade australienarens video ;P
    Kan tillägga att jag tycker de är riktigt bra! Goda är kanske fel ord då de är helt smaklösa Men jag gillar dem skarpt.
  • Denebola

Testade OLWs mandlar (trots tillsatser FörvånadFörvånadCool), men jag tyckte inte de var något speciellt.

• Denebola
    Prinsessanz skrev 2011-03-05 11:51:17 följande:
    vad tror du att LCHF står för?
    jo,just det Low Carb Hig Fat och översättning på det blir lågkolhydrat Högfett.
    så jo LCHF är lågkolhydratskost.
    Lågkolhydratkost är inte alltid LCHF. LCHF är en form av lågkolhydratkost, men inte den enda formen.
  • Denebola

Jag skulle just gå in och pika er för att ingen är inne och skriver nu när jag äntligen har lite tid att sitta vid datorn Orkade inte läsa ikapp igår, så då kan ni ju fundera på hur mycket jag hade att läsa ikapp i dag Tungan ute Var dock lite (skräckblandad) humor att läsa igenom kladdkakediskussionen (för vilken gång i ordningen?), med mera... Drömmer

Men jag var visst inte ensam här i alla fall

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**